اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری آمازون در زمینه هوش مصنوعی



سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری آمازون در زمینه هوش مصنوعی



دانستنی اقتصاد – حسین عسکری؛ به گفته بلومبرگ، متخصصان آمازون در مرکز نوآوری (AWS Generative AI) می‌خواهند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را با مشتریانی که به دنبال ساخت برنامه‌های کاربردی بر اساس آخرین فناوری‌ها هستند، مرتبط کنند.

در هوش مصنوعی مولد، الگوریتم‌ها برای ایجاد محتوای جدید مانند صدا، کد، تصاویر، متون، شبیه‌سازی‌ها و ویدئوها استفاده می‌شوند.

آمازون اعلام کرد که Highspot، Twilio، Ryanair و Lonely Planet جزو اولین کاربران مرکز نوآوری خواهند بود. با مرکز جدید، این شرکت انتظار دارد در میان افزایش رقابت در بازار زیرساخت ابری، خدمات ابری بیشتری بفروشد.

تجزیه و تحلیل اخیر گروه تحقیقاتی Synergy با مقایسه بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ابری نشان می‌دهد که هزینه‌های سازمانی برای راه‌حل‌های ابری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۶۳ میلیارد دلار در سراسر جهان رسیده است که ۲۰ درصد بیشتر از سه ماهه مشابه در سال گذشته است.

مایکروسافت و گوگل قوی‌ترین نرخ رشد سال به سال را داشتند و به ترتیب ۲۳ و ۱۰ درصد از سهم بازار جهانی را به دست آوردند. آمازون، پیشرو در زیرساخت‌های ابری، سهم بازار ۳۲ درصدی خود را در سه ماهه اول حفظ کرد.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری آمازون در زمینه هوش مصنوعی

(بازار خدمات زیرساخت ابری)

مدیر عامل شرکت آدام سلیپسکی در نشست فناوری بلومبرگ گفت: «ما کارشناسان داخلی AWS خود را به صورت رایگان در اختیار تعداد زیادی از مشتریان AWS خود قرار می‌دهیم و به آنها کمک می‌کنیم تا تلاش‌های خود را برای واقعی شدن با هوش مصنوعی مولد انجام دهند.»

به عنوان بخشی از استراتژی خود برای مقابله با رقبای بزرگ فناوری، آمازون اخیراً Bedrock را معرفی کرد، یک راه حل هوش مصنوعی که به مشتریان اجازه می‌دهد مدل‌های مشابه ChatGPT خود را بسازند.

این شرکت همچنین برنامه Titan را معرفی کرد که شامل دو مدل پایه جدید است که توسط Amazon Machine Learning توسعه یافته است.

در لینکدین، موقعیت‌های افتتاحیه اخیر برای مهندسان هوش مصنوعی نشان می‌دهد که آمازون همچنین در حال آماده‌سازی برای پیاده‌سازی عملکرد جدید «جستجو» مبتنی بر هوش مصنوعی برای فروشگاه اینترنتی آنلاین خود، با رابطی شبیه به ChatGPT است.

 





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا