اقتصادی

ساعات کار ادارات تغییر کرد

دانستنی اقتصاد: رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از ۰۷:۳۰ و مدارس ابتدایی، ۸ صبح باز خواهد شد. مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم از ۸ صبح‌ فعالیت خود رو آغاز خواهند کرد.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ میثم لطیفی با اشاره به اینکه تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان، به جهت مصرف بهینه برق بود، اظهار داشت: ساعت کاری ادارات از هجدهم شهریور، به حالت قبل برمی‌گردد و طبق تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در زمستان ۱۴۰۱ خواهد بود.
وی افزود: بنابراین، ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجراییِ ملیِ مستقر در شهر تهران از ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور خواهد بود و ادارات واحدهای استانی و شهرستانی، ۷ صبح آغاز به کار خواهند کرد؛ در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی، ساعات کاری ۰۶:۳۰ و در واحدهای صنعتی ۷ صبح خواهد بود.
لطیفی در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از ۰۷:۳۰ و مدارس ابتدایی، ۸ صبح باز خواهد شد. مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم از ۸ صبح‌ فعالیت خود رو آغاز خواهند کرد.
رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه بانک‌ها نیز بر اساس این مصوبه از ۷ صبح آغاز به‌کار می‌کنند، گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها نیز بر همین اساس اطلاعیه‌ای به بانک‌ها داده است که زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ ‌و ساعات حضور کارکنان در این ایام از ساعت ۷ صبح الی ۱۴:۳۰ دقیقه خواهد بود. همچنین در روزهای پنجشنبه، زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک‌ها از ساعت ۰۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰ دقیقه و ساعات حضور کارکنان در شعب از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ خواهد بود.
لطیفی درباره ساعت شروع به کار مادران و یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال دارند یا محصل در مقطع ابتدایی دارند، گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران، به صورت شناور از ۷ تا ۹ صبح است و مشکل این خانواده‌ها را حل خواهد کرد؛ اما به واحدهای استانی که ساعت آغاز به کار آنها ۷ صبح است نیز تاکید شده که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر ۷ سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت کنند.
وی با اشاره به آیین‌نامه سال ۱۳۸۹ افزود: دستگاه‌ها مکلف هستند که با دورکاری بانوان یا یکی از والدینی که فرزند خصوصاً فرزندان زیر ۷ سال و مهدکودکی دارند، مساعدت کنند.
لطیفی گفت: به موجب مصوبه هیئت‌ وزیران، استانداران‌ این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابه‌جایی ساعات شروع کاری تا سقف یک ساعت در استان، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال کنند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴.۷ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۱۴ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا