اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

رونمایی سازمان توسعه تجارت از پلتفرم تسهیل پرداخت با رمزارز برای واردات کالا



رونمایی سازمان توسعه تجارت از پلتفرم تسهیل پرداخت با رمزارز برای واردات کالا



دانستنی اقتصاد – حسین عسکری؛ به گزارش رسانه‌های داخلی، سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) اطمینان داده است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند برای واردات کالا از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، گفت: بانک مرکزی مجوز استفاده از رمزارز برای واردات کالا را صادر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری بانک ایران (ایبنا)، پیمان پاک افزود: تصمیم نهایی با وزارت اقتصاد خواهد بود.

اظهارات پیمان پاک چند ماه پس از آن بیان می شود که وی اعلام کرده بود ایران اولین سفارش واردات رسمی خود را با ارزهای دیجیتال انجام داده است.

 در آگوست ۲۰۲۲، این مقام دولتی فاش کرد که این سفارش به ارزش ۱۰ میلیون دلار بوده است که با ارز دیجیتال صورت گرفته است، او در آن زمان در توییتی نوشت: تا پایان ماه سپتامبر، استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند در تجارت خارجی با کشورهای هدف گسترده خواهد شد.

این مقام دولتی فاش کرد که یک پلتفرم تخصصی ایجاد شده است تا شرکت‌های داخلی که می‌خواهند به تامین‌کنندگان خارجی ارز دیجیتال پرداخت کنند، به هم متصل کند.

وی توضیح داد: کسب‌وکارها می‌توانند از این پلتفرم برای انتقال ارز دیجیتال برای تسویه قبوض واردات استفاده کنند.

پیمانپاک افزود؛ پلتفرمی مانند این برای تسهیل نقل و انتقال پول با استفاده از ارز دیجیتال ضروری بود.

سازمان توسعه تجارت یا TPO سازمانی که پیمانپاک رهبری آن را بر عهده دارد، وابسته به وزارت بازرگانی ایران است و مسئولیت ارتقای صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

فایننشال تریبون در گزارشی اشاره کرد که کریپتو ممکن است تحت محدودیت‌های خاصی در تجارت با کشورهایی مانند عراق، افغانستان و پاکستان و ایران قرار گیرد.

 این روزنامه انگلیسی زبان خاطرنشان کرد: با این حال ارزهای دیجیتال می‌توانند به ایران در تجارت با کشورهایی مانند چین، هند و روسیه کمک کند.

روسیه نیز مانند ایران، هدف تحریم‌های غرب بوده است. از همین رو سیاست‌گذاران در مسکو درباره قانونی‌ کردن محدود ارزهای دیجیتال با یکدیگر به تفاهم رسیده‌اند تا به شرکت‌های روسی اجازه دهند از آن‌ها در تسویه حساب‌های بین‌المللی با شرکای خارج از کشور استفاده کنند تا محدودیت‌های فزاینده در معاملات مالی سنتی را دور بزنند.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا