اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

روز نوسانی بورس تهران همراه با صف فروش خودروسازان/ شاخص کل ۳۴۰۰ واحد کاهش یافت



روز نوسانی بورس تهران همراه با صف فروش خودروسازان/ شاخص کل ۳۴۰۰ واحد کاهش یافت



به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران امروز در ابتدا با فشار فروش زیادی نسبت به روزهای گذشته کار خود را آغاز کرد و این فشار فروش موجب عقب نشینی شاخص کل و شاخص هم وزن شد.

اما پس از گذشت ۳۰ دقیقه از ابتدای معاملات سر و کله خریداران دوباره پیدا شد و با رنج های مثبت متوالی به خصوص در گروه پتروشیمی جو کلی بازار و شاخص ها بهبود یافت.

در نهایت این جدال با کاهش  ۰.۱۴ درصدی شاخص کل همراه شد البته در انتها جو کلی بازار با صف فروش خودروسازان به سمت منفی شدن حرکت کرد  و باید دید دلیل این صف ها چه بوده است.

نمادهای نوری و فخوز بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص و نمادهای فملی و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشتند.

شاخص کل هم وزن اما امروز عملکرد متفاوتی نسبت به شاخص کل ثبت کرد و در انتهای بازار با رشد ۰.۶۵ همراه شد تا حال سهام کوچک تر بازار همچنان خوب باشد.

ارزش معاملات خرد امروز به ۱۸۳۰۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۱۱۴۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۵۲۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۱۸۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

ورود پول حقیقی ها این روزا مهم ترین عامل رشد بازار سهام است و حقیقی ها امروز هم ۴۶۰ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند.

 همچنین سرانه فروش اشخاص حقیقی امروز در ابتدای بازار ۳۴ میلیون تومان بود و در انتهای بازار به ۲۴.۱ میلیون تومان رسید و سرانه خرید حقیق ها نیز امروز در ابتدای بازار در محدوده ۲۲.۲ میلیون بود و در انتهای بازار به ۲۷.۳ میلیون تومان رسید.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا