اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

در اولین مواجهه «حر» و «عباس(ع)» چه گذشت؟/ سلطان خوبان لشکر ندارد


دریافت
۷۰ MB

به گزارش دانستنی اقتصاد، همواره با آغاز ماه محرم شاهد برگزاری مجالس تعزیه در نقاط مختلف کشور هستیم که علاقه‌مندان بسیاری دارد. گروه‌های تعزیه‌خوان در این ایام و در مقاطع مختلف زمانی به اجرای مجالس تعزیه می‌پردازند.

در گروه هنر خبرگزاری و با آغاز ماه محرم، تصمیم بر این شد که در دهه اول این ماه بخش‌هایی از مجالس تعزیه برگزار شده در سال‌های گذشته منتشر شود.

از این رو احمد عزیزی تعزیه‌خوان با سابقه تصاویری از مجالس تعزیه‌ای را که پیش از این برگزار کرده در اختیار دانستنی اقتصاد قرار داد.

این مجالس تعزیه در قالب طرح «تعزیه‌خانه مهر» منتشر می‌شود و چهارمین مجلس «تعزیه‌خانه» اختصاص به بخش دوم مجلس تعزیه «حر» دارد.

در این بخش از مجلس تعزیه، حر با حضرت عباس (ع) مواجه می‌شود و از هدف و وظیفه‌ای که ابن زیاد برای او تعیین کرده برای حضرت می‌گوید. حر در برابر دلاوری و شخصیت والای حضرت عباس (ع) سر تعظیم فرود می‌آورد و در نهایت با شنیدن سخنان سیدالشهدا (ع) بین بودن در سیاهی و تاریکی و حرکت به سوی آزادی و آزادگی، پیوستن به خاندان رسول‌الله (ص) را برمی‌گزیند و در روز عاشورا به شهادت می‌رسد.

در این مجلس مواجهه احمد عزیزی شبیه حر و فرزندش مسعود عزیزی شبیه حضرت ابوالفضل (ع) نیز قابل توجه است و این پدر و پسر با توانایی بالای خود صحنه‌هایی تأثیرگذار را در این بخش از مجلس تعزیه «حر» رقم زده‌اند.

در تعزیه «حر»، احمد عزیزی شبیه حر، سیدمحسن فاطمی شبیه امام حسین (ع)، مسعود عزیزی شبیه حضرت ابوالفضل (ع)، مهدی نصیری شبیه هاتف، سیدامیر سیدصالحی شبیه شمر، حسین میرزا احمدی شبیه ابن زیاد، حامد امین شبیه ابن سعد، سید صدرالدین فاطمه شبیه ساربان، سید امید فاطمی شبیه قاصد، حسین اکبری شبیه زهیر و دانیال جان قلی به عنوان شبیه‌خوان حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا