اقتصادی

دانستنی انرژی / مصرف برق در ایام محرم – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

 

با توجه به آغاز مراسم عزاداری و سوگواری شهادت اباعبدا… الحسین (ع) در روزهای آتی،  هیات ها و دسته جات عزاداری باید به توصیه های ایمنی برقی ویژه ایام محرم توجه کنند.

به گزارش دانستنی انلاین ، از هیات ها و دسته جات عزاداری که نسبت به تدارک محل های عزاداری و برپایی خیمه و داربست اقدام می کنند، خواهشمند است به منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه ناخواسته برای عزاداران نسبت به رعایت موارد ذیل توجه فرمایید:

۱-در مورد حوادث یا اتفاقات برق در طول شبانه روز با تلفن ۱۲۱ تماس گرفته شود.

۲- به هنگام برپایی چادرها و خیمه های عزاداری اهل بیت (ع) توسط هیئت های مذهبی لازم است حریم شبکه های برق مدنظر گرفته شود.

۳-اگر مشغول نصب علم یا پرچم های مخصوص عزاداری هستید باید از هر لحاظ تاسیسات و شبکه های برق را در نظر داشته باشید.

۴- از نصب علم و پرچم های عزاداری بر روی شبکه ها، پایه ها و تاسیسات برق جدا خودداری کنید. شبکه های برق عایق نمی باشند، به آنها نزدیک نشوید.

۵- اگر مشغول حمل پرچم ها و علامت های مخصوص عزاداری هستید باید مراقب شبکه هایی که از عرض خیابان عبور کرده است، باشید.

۶-از کابل ها و وسایل فرسوده به منظور برقدار کردن محل برگزاری مراسم خودداری کنید، زیرا بیشترین حوادث برق گرفتگی و آتش سوزی از این طریق رخ داده است.

۷-برای تامین برق خیمه های عزاداری و مساجد از متخصصان برق استفاده کنید.

۸- از وسایل کم مصرف سرمایشی برقی استفاده کنید.

۹- برای ایجاد روشنایی محافل عزاداری از لامپ های کم مصرف و ال ای دی استفاده نمایید.

۱۰- صعود از پایه ها و تاسیسات برقی خطرآفرین است. ایمنی عزاداران امام حسین را در نظر داشته باشید.

۱۱- برای جلوگیری از اتصال کوتاه در این گونه اماکن از اتصال سیم ها و کابل ها بصورت دست پیچ خودداری و از ترمینال مناسب استفاده و سپس کاملا عایق کاری شود.

۱۲- استفاده از یک پریز برای تامین برق لوازم الکتریکی مختلف مانند بلندگو، پروژکتورو کولر، و … غیر ایمن بوده و از هر پریز تنها یک مصرف کننده مجاز به استفاده می باشد.

۱۳-از لامپ های پرمصرف و پرحرارت در چادرها استفاده نگردد.

۱۴-از سیم های روکار پلاستیکی و غیرمقاوم استفاده نشود زیرا در صورت مصرف بیش از ظرفیت سیم یا کابل برق، روکش آنها در اثر عبور جریان بالا داغ و موجب بروز آتش سوزی خواهد شد.

۱۵- از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری استفاده شود. در پایان مراسم عزاداری سیستم های برقی را قطع نمایید.

۱۶-از هر گونه انشعاب گیری مستقیم و غیرمجاز از شبکه های برق جدا خودداری و جهت تامین برق مطمئن و استاندارد به امور برق منطقه خود مراجعه و فرمهای مخصوص ایمنی را تکمیل و بروشور مربوطه را دریافت کنند.

مهندس علی رحیمی


لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126984

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا