اقتصادیرویداد اقتصادی

حضور ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی

دانستنی آنلاین: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی با اشاره به حضور ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی گفت: این اکسپو برای نخستین بار در یک کشور اسلامی در منطقه خلیج فارس برگزار می شود و ۸۰ درصد بازدیدکنندگان آن افراد غیربومی هستند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ بهمن حسین‌زاده در برنامه صنعت نمایشگاهی افزود: دستیابی کشورهای دنیا به بیش از ۴۵ تریلیون دلار تجارت جهانی کالا و خدمات در هر سال و رونق شدید صادرات کالاهای دانش بنیان و توسعه صنعت گردشگری در سال‌های اخیر تا حدود زیادی مرهون برپایی نمایشگاه‌های بین المللی تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نمایشگاه در سراسر کشور برگزار می‌شود٬ درباره نمایشگاه های برگزار شده ۲۰۱۸ اضافه کرد: در این سال یک هزار و ۲۱۷ سایت نمایشگاهی با ظرفیت ۳۵ میلیون متر مربع سالن سرپوشیده در دنیا وجود داشته است که ۱۳۸ میلیون متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها (بالغ بر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مؤسسه، شرکت، نهاد یا سازمان) قرار داده‌اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ادامه داد: ۳۰۳ میلیون نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کرده‌اند و ۸۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی کمک شده است. همچنین از طریق صنعت نمایشگاهی برای سه میلیون و ۲۴۰ هزار نفر فرصت شغلی فراهم شد.

وی با اشاره به اکسپویی که قرار است سال ۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر توانمندی‌های حوزه‌های اقتصادی کشور و یا تجهیز بخش‌هایی به کالاها و محصولات سنتی ایران، قسمتی را نیز به شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های کشورمان اختصاص می‌دهیم.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، دو هزار و ۱۲ متر فضا در اختیار ایران قرار گرفته و ۲۵ میلیون نفر از آن دیدن می کنند٬ درباره تفاوت اکسپوی ۲۰۲۰ با اکسپوهایی که در گذشته برگزار شده، اظهار کرد: این اکسپو برای نخستین بار در یک کشور اسلامی و در منطقه خلیج فارس برگزار می‌شود و براساس آمار اخذ شده ۸۰ درصد بازدیدکنندگان این نمایشگاه افراد غیربومی هستند که می‌توانند ما را در ترسیم ارتباطات جدید با جامعه جهانی یاری رسانند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بسیاری درخواست طراحی پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ را مطرح کرده بودند افزود: از میان این شرکت‌ها ۳۰ شرکت و در نهایت نیز ۱۰ شرکت حائز شرایط شناخته شدند که در مرحله نیمه نهایی سه شرکت و آخر سر هم یک شرکت برتر برای طراحی غرفه ایران معرفی می‌شود.

حسین‌زاده با تاکید بر اهمیت طرح رجیستری در صنعت نمایشگاهی اظهار کرد: این طرح در همه دنیا اجرا می‌شود و نباید از گام‌های جهانی عقب بمانیم. بنابراین باید به سمت ثبت‌نام دیجیتالی در وب‌سایت حرکت کنیم.

وی همچنین از توافق اخیر با شهردار تهران خبر داد و گفت: سایت شهر آفتاب علیرغم سرمایه‌گذاری‌های بسیار که با صرف دارایی‌های مردم تهران ساخته شده، هنوز توفیق نداشته است. برای فعال کردن این سایت با شهرداری تهران توافقاتی صورت گرفته است که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا