اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

حس و حال خاص همایش «خیرات حسان» با عطر پرچم امام حسین(ع)

به گزارش دانستنی اقتصاد، «خیرات حسان»؛ محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر برای نخستین بار در تهران امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه برگزار شد.

در این محفل بزرگ قرآنی دهها نفر از حافظان، قاریان، فعالان قرآنی ومتولیان مؤسسات قرآنی از ایران و چند کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، اندونزی و … حضور داشتند.

حس و حال خاص همایش «خیرات حسان» با عطر پرچم امام حسین(ع)

در ابتدای این برنامه غزاله سهیلی زاده رتبه برتر مسابقات اوقاف کشوری به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت.

در کنار اجرای همخوانی گروه‌های نوجوان و تلاوت قاریان بین المللی، از چند بانوی برتر قرآنی ایرانی و خارجی در این محفل نورانی تقدیر شد.

حس و حال خاص همایش «خیرات حسان» با عطر پرچم امام حسین(ع)

مائده و مهدیه گنجعلی حافظ کل قرآن و حدیث و ثنا نظری و خواهرش به اجرای محفوظات خود پرداختند. در این میان سمیه حاجعلی دبیر محتوایی «خیرات حسان» عنوان کرد: نکته‌ای که در حفظ این دو خواهران مورد توجه است این است که هر دو اینها بدون داشتن استاد قرآن را حفظ کردند. هشت ساله بود که خواهرش بدنیا آمد و ثنا با شنیدن تلاوتش حفظ شده است تنها زمانی که دو سال داشت توانست جمله‌های عربی را تلفظ کند.

سپس احد سالم رتبه دوم ترتیل کشورعراق و رقیه محمدجمعه رتبه قرائت تحقیق در عراق در این محفل به تلاوت پرداختند.بعد گروه تواشیح صهبا قطعاتی را اجرا کردند.

حس و حال خاص همایش «خیرات حسان» با عطر پرچم امام حسین(ع)

در ادامه این مراسم از نسخه قرآن و کتابت شده توسط ۲۶ کاتب بانو در یکسال با حضور جمیله علم الهدی رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری رونمایی شد.

بعد از آن نیز مائده ادیب زاده و حوریه عقبایی بر روی سن آمده و تلاش گران عرصه قرآنی با اهدای لوح و تندیس تقدیر شدند.

حس و حال خاص همایش «خیرات حسان» با عطر پرچم امام حسین(ع)

در این مراسم از عذرا عبدالله پور به عنوان زن خوشنویس؛ زهرا پرویزی به عنوان مدرس و فعال فرهنگی در مدارس بیرجند؛ بشری الکنانی مدیر مدارس الکفیل عراق وابسته به عتبه عباسیه؛ فاطمه عیدی پور قاری و حافظ و معلم جهادی استان فارس؛ زهرا خادمی از بانوان جهادگراستان لرستان مجری طرح قرآنی رسول اکرم در مناطق محروم و مسئول گروه توانمند سازی حسنی؛ عذرا عبداللهی از کاتبان نسخه قرآن تقدیر شدند.

همچنین امل احمد مهلهل مدیر دارالقرآن عتبه حسینی و نفراول مسابقات ترتیل سوریه از دیگر افرادی بود که مورد تقدیر قرار گرفت. وی با اهدای پرچم عتبه حسینی به دکترعلم الهدی فضای خاصی به حال و هوای محفل «خیرات حسان» بخشید.

«قرآن برای همه» شعار این محفل بودو در پایان نیز گروه ریحانه النبی (ص) همخوانی را اجرا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا