مالی و اقتصادی

حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۵ و نیم میلیون است

 

حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی 5 و نیم میلیون است

به گزارش دانستنی آنلاین، احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی اقدام مثبتی است که فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد.

وی در همین زمینه بیان کرد: مصوبه شورای عالی کار در  افزایش حقوق مستمری بگیران گام بلندی برای عادلانه کردن پرداخت‌ها  است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی برای حداقل بگیران،به ۵ میلیون ۵۸۰ هزار تومان رسید که این اقدام برای همسان سازی حقوق حداقل بگیران  بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی انجام شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی با مثبت ارزیابی کردن اقدام دولت در این زمینه از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکر کرد و گفت: با پیگیرهای  فشرده حجت الله عبدالملکی مصوبه شورای عالی کار در مورد افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی تصویب شد، بر اساس این مصوبه حداقل افزایش مستمری حقوق بگیران که زیر ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند علاوه بر ۱۰ درصد، ۶۵۰ هزار تومان هم افزوده می‌شود و بالای ۱۰ میلیون تومان هم ۱۰ درصد  افزایش حقوق خواهند داشت.

راستینه با بیان اینکه این تصمیم دولت برای ایجاد کاهش فاصله طبقاتی، اقدام مثبت و مهمی بوده است، بیان داشت: امیدواریم در سالهای آتی با حرکت به سمت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کارکنان، بتوانیم گام موفقی را که امسال برداشتیم، ادامه دهیم و با کاهش فاصله طبقاتی، رضایت مندی و عدالت بیشتری را در جامعه پیاده کنیم.

انتهای پیام/ ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا