اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

حباب سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد / دو عاملی که می‌تواند بازار طلا را تکان دهد



حباب سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد / دو عاملی که می‌تواند بازار طلا را تکان دهد



اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: در بازگشایی بازار پس از تعطیلات یک هفته‌ای در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت‌ها افزایش یافت اما تقاضا همچنان در همان وضعیت رکورد قرار دارد. 

وی افزود: در این دو روز قیمت سکه ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت و همین امر حباب سکه را به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رساند همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۲۷ هزار تومان رشد کرد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت افزایش قیمت سکه را تقاضا عنوان کرد و اظهار داشت: دلیل افزایش قیمت سکه به عرضه و تقاضا بازمی‌گردد با وجود اینکه در حال حاضر تقاضا در بازار پایین است اما همین تقاضای اندک هم می‌تواند یک روز باعث افزایش قیمت سکه شود و روز دیگر روی قیمت طلای آب شده یا مصنوعات طلا اثرگذار باشد. 

بذرافشان در پیش‌بینی از قیمت‌ها در هفته آینده نیز گفت: بیشتر شرایط بازار داخلی ما به وابسته به نوسانات ارزی و عرضه و تقاضا است با توجه به رکورد تقاضایی که وجود دارد در حال حاضر دو عامل ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی می‌تواند در قیمت‌های بازار تاثیر بگذارد. 

وی افزود: در هفته آینده در صورتی که اخبار سیاسی و اقتصادی خاصی نباشد همچنین نرخ ارز و طلای جهانی نیز تغییر خاصی نکند با توجه به اینکه در ماه محرم هستیم در حالت عادی قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت و با نوسان ۱ تا ۳ درصدی افزایش یا کاهشی حرکت خواهد کرد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان توصیه کرد: ارزش ضرب سکه ۱۵۰ هزار تومان است با توجه به حباب بالای که در سکه وجود دارد خرید آن توجیه اقتصادی ندارد و مردم می‌توانند با خرید بهترین مصنوعات طلا نصف مبلغ حباب را اجرت ساخت پرداخت کنند که هم به عنوان زینت استفاده می‌شود هم بخش تولید را تقویت می‌کند و هم یک سرمایه امن برای آینده است.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار تهران

بر اساس آخرین قیمت اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. سکه طرح جدید ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد و سکه طرح قدیم نیز در بازار ۲۶ میلیون تومان قیمت خورد همچنین قیمت نیم سکه به ۱۶ میلیون تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و سکه گرمی نیز به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. انس جهانی طلا نیز ۱۹۳۵ دلار شد.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا