اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

توافق با عربستان باید منجر به گشایش اقتصادی شود

بیژن نوباوه وطن در گفتگو با دانستنی اقتصاد با اشاره به عملکرد مثبت دولت در تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه، اظهار داشت: روابط ما با همسایگان باید به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تقویت شود.

وی متذکر شد: اگر بین ما و کشورهای همسایه اختلافاتی وجود داشت، این اختلافات را دشمنان ایجاد کردند و ما باید بتوانیم این اختلافات را بین خودمان حل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی، تصریح کرد: امروز ثابت شد که اختلافات بین کشورهای منطقه به راحتی قابل حل است و همواره دخالت عوامل خارجی باعث اختلاف کشورهای منطقه شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای منطقه همیشه باید هوشمندانه عمل کرده و عوامل خارجی و دشمنان خود را شناسایی و با آنان برخورد کنند. ارتباط ما با کشورهای همسایه و منطقه بسیار مهم است و تأثیر زیادی در بهبود وضعیت کشور به ویژه به لحاظ اقتصادی دارد.

نوباوه وطن تاکید کرد: البته تحکیم روابط با همسایگان به معنای آن نیست که کشورهای منطقه و همسایه منافع ملی خود را نادیده بگیرند و روابط باید با حفظ احترام و منافع طرفین دنبال شود.

وی افزود: رویکرد خوب دولت سیزدهم در تقویت ارتباطات با همسایگان و کشورهای منطقه بسیار مهم و سازنده است، چرا که دشمنان همه تلاش خود را کردند و برخی از کشورها را تحریک کردند که علیه ایران باشند، اما دولت دیپلماسی همسایگی را به خوبی دنبال و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نباید تصور کنیم که صرفاً باید با غربی‌ها یا شرقی‌ها ارتباط داشته باشیم. به خصوص آنکه غربی‌ها همواره بدترین نوع روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را با ما داشتند و قابل اعتماد نیستند و در برجام این موضوع را تجربه کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم توسعه روابط ایران با همسایگان و کشورهای عربی مانند عربستان تأثیر مثبت خود را در عرصه اقتصادی هم بگذارد و بتواند هر چه زودتر موجب گشایش‌های اقتصادی در کشورمان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا