اقتصاد کلاناقتصادی

تعیین تعرفه به معنای آغاز ترخیص نیست

دانستنی آنلاین: معاون گمرک ایران با اشاره به اینکه ما تنها ردیف تعرفه دستگاه های استخراج ارزهای مجازی را تعیین کرده ایم٬ گفت: این تعیین تعرفه به معنای آغاز ترخیص این دستگاه ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ مهرداد جمال ارونقی با اشاره به اینکه گمرک فقط ردیف تعرفه واردات دستگاه‌های استخراج ارزهای مجازی را تعیین کرده٬ افزود: بر اساس درخواست برخی از سازمان‌ها گمرک ایران اعلام کرد که دستگاه‌های ماینر در کدام تعرفه قرار می‌گیرد.

معاون گمرک ایران افزود: گمرک دراین زمینه تصمیم گیر نیست و درصورتی که دولت با واردات دستگاه‌های تولید ارز مجازی موافقت کند، بخشنامه‌های قانونی را اجرا می‌کند.

به گفته وی، حتی کالاهای ممنوع الورود نیز دارای ردیف تعرفه هستند. برای مثال برخی از مواد پیش ساز مواد مخدر یا روانگردان نیز در گمرک دارای ردیف تعرفه است تا مشخص شود که قانون چه نظری درباره آن دارد.

معاون گمرک ایران ادامه داد: واردات این دستگاه‌ها به ثبت سفارش قانونی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین موافقت و اعلام نظر بانک مرکزی نیاز دارد بنابراین تا زمانی که این مجوزها صادر نشده است، امکان واردات رسمی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته، دستگاه‌های استخراج ارزهای مجازی در ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۹۰ قرار گرفته که این ردیف مربوط به پردازشگرهای مرکزی و کامپیوترهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا