اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

تسلط ایالات متحده بر تامین مالی استارت‌آپ‌های رمزارزی در جهان



تسلط ایالات متحده بر تامین مالی استارت‌آپ‌های رمزارزی در جهان



دانستنی اقتصاد – حسین عسکری؛ بر اساس گزارش اخیر، علیرغم اینکه کریپتو با نظارت قانونی شدید در ایالات متحده مواجه هستند، شرکت‌های رمزنگاری همچنان به نوآوری ادامه می‌دهند و تقریباً نیمی از سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی به سمت کسب‌وکارهای رمزنگاری ایالات متحده می‌رود.

این گزارش که توسط شرکت سرمایه‌گذاری رمزارز گلکسی دیجیتال در ۱۴ جولای منتشر شد، بیان کرد که استارت‌آپ‌های کریپتو مستقر در ایالات متحده سهم قابل توجهی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) دارند.

استارت‌آپ‌های کریپتو مستقر در ایالات متحده بیش از ۴۳ درصد از کل سرمایه گذاری های انجام شده را به خود اختصاص دادند.

بریتانیا ۷.۷ درصد از سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد و سنگاپور و کره جنوبی به ترتیب ۵.۷ و ۵.۴ درصد سرمایه گذاری کریپتویی را جذب کردند.

با این حال، اشاره شد که مقدار سرمایه‌گذاری شده در استارت‌آپ‌های کریپتو و بلاک چین هر فصل کاهش یافته است.

در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ تنها ۷۲۰ میلیون دلار توسط ۱۰ صندوق های VC ارز دیجیتال جمع‌آوری شد و این پایین‌ترین رقم از آغاز همه‌گیری COVID-19 در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ است.

استارت‌آپ‌های کریپتو و بلاک چین در مجموع در سه فصل گذشته نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته پول کمتری جذب کردند.

همچنین اشاره شد که در حالی که شرکت‌های «رده وب ۳» مقدار سرمایه بیشتری داشتند، شرکت‌های «رده تجاری» سرمایه بیشتری را جذب کردند.

تسلط ایالات متحده بر تامین مالی استارت‌آپ‌های رمزارزی در جهان

مقدار سرمایه، سرمایه گذاری شده در کریپتو

این در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در چند وقت اخیر اقدامی علیه چندین شرکت رمزنگاری ایالات متحده انجام داده است.

در ۱۳ جولای، در پرونده بین SEC و ریپل، یک قاضی با اعلام اوراق بهادار نبودن ریپل تا حدی به نفع این شرکت پرداخت و فناوری رای داد.

براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل معتقد است که SEC به دنبال کشتن نوآوری و صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است.

گارلینگ هاوس استدلال کرد که مشکل مدیریت SEC در طول پرونده ریپل مربوط به یک توکن یا یک بلاک چین نیست، بلکه بیشتر به موضع کلی SEC در قبال صنعت کریپتو مربوط می شود.

اهارات گارلینگ هاوس پس از آن بیان شد که SEC در ۵ و ۶ ژوئن از صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال بایننس و کوین‌بیس، به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار و ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده اقدام کرد.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا