اقتصادیبانک، بورس و بیمه

تربیت بانکداران برتر، تضمین اقتدار بانک صادرات

دانستنی آنلاین:مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: تربیت بانکداران برتر، اقتدار بانک صادرات ایران تا افق ١۴١٠ را تضمین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ حجت‌اله صیدی در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی ویژه بانکداران برتر که با حضور جمعی از مدیران ارشد و ١١١ نفر از بانکداران برتر شبکه بانک صادرات ایران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که سازمان‌ها با آن مواجه هستند، بحث جانشین‌پروری و تربیت مدیران برتر است و خوشبختانه بانک صادرات ایران در عمر ۶٧ ساله خود، این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته و نیروهای توانمندی را تربیت کرده و اغلب مدیران این بانک از بدنه آن بوده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش ضمن خدمت کارکنان، خاطرنشان کرد: امروز بانکداری کار پیچیده ای است و بزرگترین بانکداران دنیا که به دانش روز بانکداری و ابزارها و مهارت‌های مختلف آراسته هستند نیز باید دوره‌های آموزشی حین خدمت را بگذرانند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه تلاش شده دوره‌های مذکور مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی شود، افزود: با توجه به سرعت تغییر و تحولات، لازم بود یک بازه زمانی در مدت چهار ترم در نظر گرفته شود و نیروهای توانمند و کارآمد دوره‌های آموزشی یادشده را گذرانده تا نگرانی از بابت آینده بانک نداشته باشیم. خوشبختانه همکاران نیز با انرژی، علاقه و اطلاعات خوبی که داشتند وارد میدان شده و با استقبال خود باعث افتخار سازمان شدند.

صیدی با اشاره به برگزاری موفق مجمع عمومی عادی سالانه بانک منتهی به ۲۹ اسفند ۱۲۹۷ گفت: پس از برگزاری مجمع، اطلاعات مالی سه ماهه اول سال ٩٨ روی کدال قرار گرفت و این امر مبین این بود که بانک از نقطه سر به سری عبور کرده و وارد مرحله سودآوری شده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: گام اول، متوقف کردن افزایش زیان، گام بعد، کاهش زیان و قدم آخر، ورود به مرحله سودآوری است که محقق شد و امیدواریم قدم‌های بعدی نیز با کمک همکاران شبکه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان باید توسط افراد کارآمد و باانگیزه اداره شود، افزود: این دوره‌های آموزشی ٢٠ تا ٢۵ درصد توانایی لازم را به همکاران می‌دهد و مابقی به سعی و تلاش شخص برمی‌گردد. به طور مثال، صدها نفر از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما معدود افرادی که با انگیزه وقت گذاشته و با امید پیش رفتند، به جایگاه‌های بالا می‌رسند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌های انسانی نیز در این مراسم گفت: در سال ٩٧، دستورالعمل «تربیت بانکداران برتر» تدوین و تصویب شد و رؤسای شعب با حداکثر ٢٢ سال سابقه خدمت مشمول این طرح شدند. ملاک انتخاب افراد نیز بر مبنای عملکرد شش ماهه اول سال ٩٧ بود و کسانی که عملکردشان از میانگین شبکه بالاتر بود، برگزیده شدند.

سیدبیوک موسوی با بیان اینکه از ۵٠٠ نفر پذیرفته‌شده آزمون، ٢٢۵ نفر بعد از مصاحبه انتخاب شدند، افزود: دوره‌های آموزشی شامل حسابداری پایه، ابزارهای ریاضی در تحلیل مسائل و هوش هیجانی است.

در ادامه این مراسم، چند نفر از پیشکسوتان صنعت بانکداری به بیان تجربیات خود پرداخته و به سؤالات همکاران پاسخ دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا