اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

بمباران ساختمان مسکونی خان یونس

به گزارش دانستنی اقتصاد به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود ساختمانی مسکونی را در شهرک حمد در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند که طی آن حداقل ۳ نفر به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های صهیونیستی طبقه پنجم این مجتمع مسکونی را هدف قرار دادند و در این حمله این واحد به کلی تخریب شده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز مدعی شدند که این حمله با یک فروند پهباد انتحاری انجام شده و این واحد مسکونی متعلق به یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی بوده است.

همچنین منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به مجتمعی مسکونی در خان یونس، «علی حسن غالی»، عضو شورای نظامی گروهان‌های قدس را ترور کرده است.

در این حمله جنایتکارانه برادر این فرمانده مقاومت هم به شهادت رسید.

براساس گزارش‌ها، جنگنده‌های صهیونیستی در بمباران منزل شهید علی حسن غالی از فرماندهان گروهان‌های قدس در خان یونس از بمب هدایت‌شونده GBU ۳۹ استفاده کرده‌اند. بمب هدایت‌شونده GBU ۳۹ که جنگنده‌های صهیونیستی در ترور فرمانده ارشد گروهان‌های قدس در خان یونس از آن استفاده کردند، ساخت آمریکا است.

منابع فلسطینی می‌گویند که بمباران آپارتمانی مسکونی در شهرک حمد در خان یونس به شهادت سه تن از فرماندهان گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی منجر شده است که اسامی شهدا به این شرح است:

شهید «علی حسن محمد غالی»، شهید «محمود حسن محمد غالی» و شهید «محمود ولید عبدالجواد»

در عین حال بعضی منابع از افزایش شمار شهدای حمله به آپارتمانی مسکونی در شهرک حمد در خان یونس به ۴ نفر خبر دادند. این خبر هنوز به طور رسمی تأیید نشده است.

همزمان با واکنش‌ها به تحولات جنگی در غزه، وزارت خارجه سوئیس نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش و درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم اشغالگر صهیونیستی، خواستار توقف فوری این درگیری‌ها شد. سوئیس از محدود کشورهای غربی است که در واکنش به تشدید درگیری‌ها در نواز غزه خواستار توقف خشونت‌ها شده است.

همچنین منابع فلسطینی در ساعات نخست بامداد پنجشنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در جنوب نوار غزه خبر دادند.

در عین حال گفته شده که مقاومت فلسطین پایگاه نظامی صوفا در شرق رفح را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد. مقاومت فلسطین همچنین مجدداً اراضی اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داد و همزمان با این حملات، سامانه گنبد آهنین برای مقابله با راکت‌ها فعال شده است. منابع عبری زبان علاوه بر این اعلام کردند که مقاومت فلسطین پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در امتداد نوار مرزی غزه هدف حمله گسترده خمپاره‌ای قرار دادند.

در ادامه تلاش‌های میانجی‌گران برای توقف نبردها در غزه، الجزیره به نقل از برخی منابع اعلام کرد که «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله»، دبیرکل جهاد اسلامی در تماس‌های جداگانه با طرف‌های واسطه، اوضاع جاری در غزه و درگیری‌های با ارتش رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

ساعاتی پیش از این نیز، منابع عبری زبان از شلیک یک موشک از نوار غزه و اصابت آن به منابع اصلی آب شهر اشغالی یافا خبر دادند. منابع صهیونیستی جزئیاتی از میزان خسارت احتمالی وارد شده به این تأسیسات را اعلام نکرده‌اند.

گفته شده در پی شلیک این موشک، سامانه گنبد آهنین هم فعال‌سازی نشده است. پیش از این نیز، المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود که موشک‌های شلیک شده به سمت تل‌آویو دارای فناوری جدیدی است که به آن اجازه عبور از سامانه گنبد آهنین را می‌دهد. این بدان معنی است که فلسطینی‌ها در توسعه فنی و علمی صنایع موشکی خود به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌اند که در عمل، سیستم‌های پدافندی رژیم صهیونیستی را خنثی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا