اقتصادی

برگزاری نخستین جلسه دبیرخانه ترویج شهری ایرانی اسلامی در منطقه۱۴

شهردار منطقه۱۴ از برنامه کاربردی و عملیاتی مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت‌ها ی فرهنگی و شهری به‌منظور تحقق چشم‌انداز تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام در این منطقه خبرداد.

به گزارش دانستنی اقتصاد ، محمد امین سالاری پور گفت: در این راستا نخستین جلسه دبیرخانه ترویج شهری ایرانی اسلامی در دارالمومنین تهران با حضور مدیران و اعضای کارگروه های دبیرخانه ترویج الگوی ایرانی-اسلامی تشکیل شد.
سالاری پور با اشاره به تاکید شهردار تهران بر تعهد ویژه‌ در برابر شهروندان و دقت خاصی در آبادانی و تحول روح و جسم پایتخت، افزود:دارالمومنین تهران با راه اندازی نخستین دبیرخانه الگوی ایرانی – اسلامی در بین مناطق پیشگام است و تلاشمان بر این است که شهروند و شهر را در یک پیکر واحد ببینیم وسرانه های عمومی منطقه را با ایجاد الگوی ایرانی و اسلامی تبدیل به فضایی برای دسترسی امن و ایمن و مطلوب برای همه اقشار و خانواده ها کنیم.
به گفته سالاری پور تبیین مبانی اندیشه شهر ایرانی‌ـ اسلامی در شکل‌گیری فضای کالبدی شهر مدرن امروزی، نهادینه‌سازی الگوها، مبانی و ویژگی‌های شهر دوره ایرانی‌ـ اسلامی در فرایندهای شهرسازی و معماری ، تبیین الگوهای کاربردی برای شهرسازی نوین اسلامی، بازنگری طرح‌های توسعه شهری منطقه بر اساس راهبردها، ‌ ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرنی‌ـ اسلامی از طریق بسته‌های سیاستی و آموزشی اهداف راهبردی و عملیاتی این دبیرخانه است.
وی با اشاره به اینکه موضوعات و سازو کار اجرایی بر اساس نیازها و ناقض دستورالعمل های اجرایی در حوزه شهری، شهرسازی و اجتماعی و فرهنگی نخواهد بود، گفت: با تشکیل هیئت های اندیشه ورز و ارتباط با نهادهای دانشگاهی و مطالعاتی و با اتخاذ استانداردهای لازم بر اساس چشم انداز الگوی ایرانی اسلامی پیش خواهیم رفت.
شهردار منطقه در این جلسه ضمن بررسی راهکارهای کاربردی و تاکید بر ضرورت بهره مندی از دانش و تجربه وسیاست های ۱۲گانه شهرداری تهران گفت: دارالمومنین تهران دارای نماد مذهبی است و مردم این منطقه برای پررنگ کردن این اقدامات وبرنامه‌ریزی برای کارهای فرهنگی سرامد و پای کار هستند.
وی خاطر نشان کرد: از طرفی برنامه‌ریزی مدیریت شهری در منطقه به‌گونه‌ای است تا بتوانیم تمامی ظرفیت‌های محلی را پای کار موضوعات شهری و فرهنگی و اجتماعی بیاوریم و شرایط را به سمتی می‌بریم که از تهران الگویی برای جهان اسلام بسازیم./روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=128326

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا