اقتصادیصنعت و تجارت

اولویت مجور با شرکت های دانش بنیان است

دانستنی آنلاین: وزیر صنعت تغییر رویکرد به سمت نوآوری را یک ضرورت غیرقابل انکار در مسیر توسعه صنعتی کشور برشمرد و گفت: سهم صادرات محصولات دانش بنیان از صادرات کشور قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از فارس، رضا رحمانی در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد توسعه فناوری و شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: سهم صادرات محصولات دانش بنیان از صادرات کشور در حد قابل قبولی نیست و لازم است در تولید صادراتی کالاهای دانش بنیان برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

وی افزود: در صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، شرکت های دانش بنیان و هایتک در اولویت قرار گیرند.

رحمانی گفت: برای تحقق همکاری های مشترک میان مراکز علمی و دانشگاهی با بخش های مختلف صنعتی کشور باید انگیزه های لازم را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به رونمایی طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در ۸ استان کشور اضافه کرد: روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سطح استان ها وظیفه دارند محورها و اهداف طرح تاپ رابه درستی برای واحدهای صنعتی خود تبیین و معرفی کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: نحوه مشارکت و همکاری های دانشگاه با بخش های مختلف صنعت باید از طریق سازمان های استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سهل ترین روش های ممکن میسر شود.

وی تاکید کرد: ارکان برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تمامی برنامه های توسعه فناوری خود از نظرات و دیدگاه های دانشگاه ها و مراکز علمی مرتبط بهره مند شوند.

رحمانی ادامه داد: در نوع همکاری های صنعت با دانشگاه باید استمرار و مداومت وجود داشته باشد به نوعی تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در رویکرد موجود باید بتوانیم مشارکت حداکثری واحدهای صنعتی، تشکل های مرتبط با حوزه صنعت و مراکز دانشگاهی را جلب کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا