اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

امام خمینی (ره) ایران را به عنوان الگوی استقلال به جهان معرفی کرد

دانستنی اقتصاد، گروه بین الملل: دکتر طلال عتریسی پژوهشگر لبنانی در گفتگو با دانستنی اقتصاد در خصوص سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بیان داشت: صحبت از امام خمینی (ره) در واقع صحبت از انقلاب اسلامی ایران است. نمی‌توان بین نام مبارک امام و انقلاب اسلامی تفکیک قائل شد و از نقشی که ایشان در تمام مراحل انقلاب اسلامی و سقوط شاه داشتند، چشم پوشی کرد.

وی تاکید کرد: نام امام خمینی (ره) یادآور اقداماتی است که طی آن انقلاب اسلامی به یپروزی رسید، پیروزی ای که بدون اغراق باعث تغییر در سطح منطقه و حتی جهان گردید. امام با تاکید بر شعار نه شرقی و نه غربی، می‌خواست ایران را به دور از سلطه شرق و غرب، به عنوان الگوی استقلال به جهانیان معرفی کند.

دکتر طلال عتریسی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد که استقلال امروز جمهوری اسلامی ایران و مقابله آن با استکبار جهانی و همچنین ایستادگی آن در کنار جریان مقاومت، همگی محصول تفکری است که امام خمینی در جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند.

وی در پایان تاکید کرد که در سالگرد ارتحال این امام بزرگوار، با اطمینان و با تمام قدرت، ابعاد انقلابی را که ایشان در سطوح فقهی، سیاسی، فرهنگی و.. پایه گذاری و بر آنها تاکید کردند، یادآور می شویم… ما امروز نمی‌توانیم دستاوردهای ایران را در همه زمینه‌ها از این شخصیت استثنایی جدا سازیم. امروز هیچکس نمی‌تواند بدون اشاره به امام خمینی از تحولات بزرگی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، بنویسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا