اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

افتتاح بخش بین‌الملل و فروش ۱۱ میلیاردی نمایشگاه کتاب تهران

دانستنی اقتصاد، گروه فرهنگ و ادب _ فاطمه میرزاجعفری: دومین رو از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجهه شد و شلوغی جمعیت کتاب دوست کاملاً قابل مشاهده بود.

اما اگر بخواهید با استفاده از خط سه متروی تهران خود را به ایستگاه شهید بهشتی برسانید باید بدانید که قطارهای این خط با تأخیر نه چندان مطلوبی به ایستگاه تئاتر شهر (چهارراه ولیعصر) می‌رسند که موجب ازدحام جمعیت می‌شود و جا دارد شهرداری تهران نسبت به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در زمان برگزاری نمایشگاه چاره جویی کند.

مسئولان نمایشگاه کتاب امسال در چند نقطه از شبستان اصلی مصلی امام خمینی با نصب تخته‌های وایت‌برد فضایی تدارک دیدند تا طیف‌های مختلف فکری درباره مسئله داغ این روزها یعنی حجاب صحبت کنند البته این محافل در اکثر موارد به جدال در فضای اصلی مصلی کشیده می‌شود.

یکی از رویدادهای مهم روز دوم سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح رسمی بخش ناشران بین‌الملل بود.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زولفیه دولت آبادی وزیر فرهنگ تاجیکستان، علی رمضانی قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، اسماعیل جانعلی پور مدیر بخش ناشران بین‌الملل، نظام‌الدین زاهدی سفیر فرهنگی تاجیکستان در ایران حضور داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از غرفه تاجیکستان که به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه حضور دارد بازدید کرد و پس از آن به همراه وزیر فرهنگ تاجیکستان به غرفه‌های کشورهای مختلف که در بخش ناشران بین‌الملل حضور دارند سر زد و از آن‌ها بازدید کردند در غرفه ترکیه نیز یک جلد مثنوی معنوی به وزیر فرهنگ تاجیکستان و ایران اهدا شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز دوم میزبان چهره‌های مختلفی از جمله نویسندگان و وزرایی مانند حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، وحید یامین پور معاون امور جوانان، حمید داوودآبادی، حسام آبنوس بود.

همچنان برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز در گوشه و کنار نمایشگاه و در غرفه‌های کوشک کتاب، کتاب آرا و گوشه نقد در حال برگزاری است.
انیمیش لوپتو نیز در غرفه سینما به نمایش درآمد.

البته علی رغم سال گذشته که ناشران از روزهای ابتدایی اقدام به عرضه کتاب با تخفیفات نامتعارف می‌کردند امسال خبری از تخفیفات نامتعارف؛ حداقل تا روز دوم نیست! البته باید منتظر بود و دید تا روز آخر نمایشگاه سر و کله تخفیفات نامتعارف پیدا می‌شود یا خیر.

به گفته علی رمضانی قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران تا ساعت ۱۳ ظهر روز گذشته در بخش مجازی ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب فروخته شده است که از این میزان ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سهم ناشران و ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سهم کتابفروشان است.

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب نیز میزبان خانواده‌های کتاب دوست است که به همراه فرزندانشان برای آشنایی و آشتی با کتاب در این بخش حضور دارند
و تقریباً می‌توان گفت این بخش از نمایشگاه کتاب پویایی و رنگ و لعاب بسیار زیبایی دارد
و تقریباً کودک و نوجوانی نیست که در محوطه نمایشگاه بدون بادکنک‌های رنگی در دست باشد.

همچنین در بازدید میدانی دانستنی اقتصاد از این بخش ناشران بخش کودک و نوجوان نیز نسبت به فروش و استقبال مخاطبان از این بخش بسیار خرسند هستند.

ناگفته نماند که به دلیل استقبال مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت کاری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه یک ساعت افزایش یافت.

دومین روز از نمایشگاه کتاب همراه با بوی گل‌های زیبای یاس مقابل درب خروج مصلی تمام شد تا ببینیم روزهای بعدی این رویداد چطور پیش می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا