اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

اعتصاب گسترده کارکنان، ناوگان حمل و نقل عمومی آلمان را فلج کرد

به گزارش دانستنی اقتصاد به نقل از فرانس ۲۴، در پی بزرگ‌ترین اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل عمومی آلمان در چند دهه اخیر، ناوگان ترابری این کشور از کار افتاد.

اعتصاب ۲۴ ساعته که از نیمه شب گذشته (یکشنبه) آغاز شد، بخشی از مناقشه درازمدت کارفرمایان بخش حمل و نقل آلمان با صدها هزار کارگر و کارمند این بخش بر سر حقوق است. موج افزایش هزینه مواد غذایی و بهای انرژی که بسیاری از کشورهای اروپایی را در نوردیده، کارمندان و کارگران را به تقلا انداخته است.

این اعتصابات گسترده، حالا به تعلیق تمام پروازهای دو فرودگاه بزرگ آلمان (مونیخ و فرانکفورت) شده و این در حالی است که دویچه‌بان، شرکت ملی راه‌آهن این کشور از ارائه خدمات ریلی برای مسافت‌های طولانی خودداری و سفرها را لغو کرده است.

درخواست اتحادیه کارگری «وِردی» برای اعتصابات سراسری باعث شده تا بیش از ۲.۵ میلیون نفر از کارگران بخش عمومی، حمل و نقل ریلی و همچنین اتحادیه حمل و نقل EVG، دست از کار بکشند.

مارتین بورکِرت، رئیس اتحادیه حمل و نقل EVG گفته است که کارفرمایان هنوز هیچ پیشنهاد قابل قبولی ارائه نداده‌اند. وِردی خواستار افزایش ۱۰.۵ درصدی (ماهانه دست کم ۵۰۰ یورو) دستمزد شده است.

آلمان که تا پیش از جنگ اوکراین به شدت به گاز روسیه وابسته بود، همزمان با تلاش برای پیدا کردن منابع جدید انرژی، با تورم فزاینده مواجه شده است. قیمت مصرف‌کننده در این کشور، با افزایشی بیشتر از آنچه در ماه فوریه پیش‌بینی شده بود، ۹.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا