اقتصادیبانک، بورس و بیمه

ارزش هر سهم ازسهام عدالت ۵ برابر شد

دانستنی آنلاین: مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی  گفت: در صورتی که مجلس شورای اسلامی اصل هر سهم از سهام عدالت را آزاد کند و مشولان بتوانند هر سهم خود را واگذار کنند می توانند هر سهم خود را تا ۵ برابر واگذار کنند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ جعفر سبحانی در گفت و گو با سهام انرژی گفت: در ابتدا کل سبد سهام عدالت شامل شرکت های بورسی و غیر بورسی مجموعا ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کل سبد سهام عدالت درزمان قیمت گذاری برآورد می شد اما اکنون ارزش این سبد سهام به بالای ۱۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی ۵ برابر شده است. یعنی مشمولان به نسبت هر سهمی که دارند سهم آنها ۵ برابر شده است.

وی ادامه داد: مشمولانی هستند که ۴۰۰ ،۶۰۰ و یا یک میلیون تومان سهم دارند این افراد می توانند هر سهمی که دارند را ۵ برابر کرده و ارزش آن را به دست آورند. ضمنا در صورت مصوبه آزادسازی از سوی مجلس می توانند این سهم خود را واگذار کنند. اگر شخصی مثلا یک میلیون تومان سهم دارد این سهم در حال حاضر ۵ میلیون تومان ارزش دارد.

سبحانی تصریح کرد: ما منتظر مصوبه مجلس برای ارائه اصل سهم به مشمولین هستیم و دلیل اینکه اصل سهم را تاکنون به مشمولان ندادیم منتظر تصویب مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۱.۵ سال است که دولت مصوبه آزادسازی را به مجلس داده اما هنوز مجلس این را تصویب نکرده است. البته مجلس در این مدت جلسات زیادی با سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد، اتاق تعاون، بورس و دیگر ارگان های مرتبط گذاشته است اما هنوز نتیجه‌ای به عنوان مصوبه بیرون نیامده است تا ما هم بتوانیم اصل سهم را به مشمولان بدهیم.

سبحانی درباره میزان سود دریافتی هر ساله مشمولان سهام عدالت گفت: از سال ۹۵ سود سهام عدالت به مشمولان واریز شده و این سود به تناسب سودآوری شرکت ها هر ساله درصدی هم افزایش داشته است. آنچه که در سال ۹۵ هر سهم ۱۵۰ هزار تومان دریافت کردند این سود در سال ۹۶ به ۱۷۵ هزار تومان واریز شد و قطعا بر مبنای سودآوری شرکت ها این سود در سال ۹۷ هم افزایش خواهد داشت.

سبحانی گفت: همه مشمولین که شماره شبا خود را به ما دادند سود خود را تمام و کمال دریافت کردند. نزدیک۴۲ میلیون نفر شماره شبا دادند و ما این تعداد را سامان دادیم دو سال است که سود تقسیم می کنیم.

وی درباره میزان سود واریزی سال ۹۷ گفت: سود سال ۹۷ به دلیل عدم تشکیل مجامع شرکت ها هنوز مشخص نشده است و با توجه به تداوم مجامع تا پاییز به نظر می رسد تکلیف سود سال ۹۷ تا اواخر پاییز مشخص خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا