اقتصادی

اتصال ۵ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات طی دو سال

دانستنی اقتصاد: وزارت ارتباطات دولت سیزدهم توانست در ۲ سالی که از استقرار آن می‌گذرد، بیش از ۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت متصل کند.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ مدت‌هاست که رفاه، معیشت، آموزش و کسب‌وکار مردم به ارتباطات گره‌خورده است. «ارتباط» این روزها از ارکان اصلی زندگی بشر است. در گذشته‌ای نه‌چندان دور جاده‌ها از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی تجمعات شهری بود؛ اما امروزه زندگی انسانی از اتکا کردن صرف به جاده‌ها گذشته و ارتباطات نقش پررنگی را دراین‌بین بازی می‌کند.
از چند سال قبل، توسعه اینترنت روستایی و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت. تعداد زیادی از روستاها در سال‌هایی که گذشت به اینترنت متصل شدند. روستاهایی که برای اتصال به اینترنت در صف بودند، ازنظر جغرافیایی روستاهای سخت و مشکلی به‌حساب می‌آمدند که اغلب آن‌ها برای اتصال به اینترنت نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی بودند که برخی از آن‌ها جزو تکالیف وزارت ارتباطات نبود.
اما درنهایت وزارت ارتباطات دولت سیزدهم توانست در ۲ سالی که از استقرار آن می‌گذرد، بیش از ۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت متصل کند. روستاهایی که بخش عظیمی از آن‌ها از برق و جاده نیز محروم بودند و به‌واسطه اتصال به اینترنت، این زیرساخت نیز برایشان مهیا شد.
بنا بر آخرین آمار، استان سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی ۷۷۸ روستا بیشترین بهره‌مندی در طرح اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات را دارد. ۴۱۳ روستا سهم استان کرمان، ۳۱۳ روستا سهم استان فارس و ۲۹۷ روستا سهم آذربایجان غربی شده است.
همچنین ۲۷۰ روستا در آذربایجان شرقی، ۲۵۶ روستا در خراسان جنوبی، ۲۳۸ روستا در خوزستان، ۱۳۸ روستا در چهارمحال و بختیاری، ۸۸ روستا در ایلام و چند صد روستای دیگر نیز در استان‌های دیگر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
علاوه بر اتصال روستاها، ۲ هزار و ۵۹۸ سایت جدید یا تأسیس شدند یا ارتقا پیدا کردند. این اتفاق در ۲ سال دولت سیزدهم و از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) انجام شده است. این در حالی است که ۴ سال فعالیت دولت دوازدهم، ۳ هزار و ۸۲ سایت جدید تأسیس شدند.
اکنون تعداد زیادی از روستاهای سراسر کشور به اینترنت دسترسی دارند، آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روستاهای دارای اتصال را ۹۲ درصد اعلام کرده؛ اما هنوز تمام روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند. اتصال روستاها به اینترنت زندگی را بهبود می‌بخشد و تمام ابعاد آن را ارتقا می‌دهد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴.۹ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۱۹ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا