اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

آژیر خطر در اردوگاه «نور شمس» به صدا درآمد

به گزارش دانستنی اقتصاد به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز جمعه به حومه اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم در کرانه باختری حمله ور شدند.

منابع محلی اعلام کردند که آژیر خطر در اردوگاه نور شمس پس از حمله نظامیان صهیونیست به پیرامون این اردوگاه، به صدا درآمد.

خودرو نظامیان صهیونیست در قباطیه هدف قرار گرفت

خبر دیگر اینکه مبارزان فلسطینی امروز جمعه یک خودرو نظامیان اشغالگر را در فلکه الشهدا در قباطیه در کرانه باختری هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، مبارزان فلسطینی نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره و گلوله هدف قرار دادند.

حماس: در برابر جنایت اشغالگران علیه اسیران ساکت نخواهیم ماند

زاهر جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرای جنبش حماس تاکید کرد: تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها علیه اسرای زندان النقب جنایتی است که هرگز در برابر آن سکوت نخواهد شد. این حمله وحشیانه اقدامی هماهنگ با بازدید بن گویر از زندان عوفر است که به صورت تحریک آمیز انجام شد. آنچه شاهد آن بودیم به وضوح بیانگر نقشه‌ها و مقاصد بن گویر علیه اسرا بوده و اشغالگران باید بدانند این نبرد به داخل زندان‌ها محدود نشده است و به خارج از آن نیز توسعه خواهد یافت.

این مقام مسئول در جنبش حماس ادامه داد: اسرا در این نبرد هرگز تنها نخواهند بود بلکه ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت در کنار آنها ایستاده و همگان را به آمادگی برای یاری اسرا دعوت خواهند کرد.

جهاد اسلامی فلسطین: مقاومت هرگز سکوت نخواهد کرد

از سوی دیگر خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در این خصوص اعلام کرد: مقاومت هرگز در برابر جنایات اشغالگران علیه اسرا سکوت نخواهد کرد. مساله اسرا، مساله تمام مردم فلسطین بوده و اشغالگران تصور می‌کنند هر چه وحشی‌تر باشند می‌توانند بر مردم فلسطین تسلط پیدا کنند. آنچه اشغالگران امروز علیه اسرای زندان النقب انجام دادند جنایتی تمام عیار بوده و اشغالگران در نهایت مجبور می‌شوند برای تبادل اسرای قهرمان ما توافق نمایند.

لازم به ذکر است که بخش‌های ۳ و ۴ زندان النقب به صورت وحشیانه مورد حمله نیروهای اشغالگر قرار گرفته و روند انتقال زندانیان در میان شرایط بسیار متشنج آغاز شد.

رزمایش موشکی مقاومت در غزه

مقاومت فلسطین در نوار غزه یک مانور موشکی برگزار نمود و در چارچوب توسعه ظرفیت‌های نظامی خود اقدام به آزمایش موشک‌های دور بُرد کرد.

شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد: مقاومت فلسطین در این مانور آزمایشی بیش از ۵۰ موشک شلیک کرد که در میان آنها موشک عیاش با بُرد ۲۵۰ کیلومتر وجود داشت، این موشک‌ها به سمت دریای مدیترانه شلیک شده و هدف از آن آمادگی برای هر گونه نبرد، توسعه ظرفیت‌های نظامی و افزایش دقت موشک‌ها بوده است.

این شبکه گزارش داد که این مانور با توجه به شرایط متشنج زندان‌های رژیم صهیونیستی و حمله به اسرای فلسطینی پیامی تهدید آمیز از مقاومت فلسطین در نوار غزه به شمار می‌رود.

درخواست عفو بین الملل از اشغالگران برای آزادی ولید دقه

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی باید ولید دقه که مبتلا به یک بیماری لاعلاج است را آزاد نموده تا وی ضمن معالجه خود نزد پزشکان متخصص باقی مانده عمر خود را در کنار خانواده خود بگذراند.

این سازمان بین المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دقه به عنوان یک شهروند ۶۲ ساله فلسطینی از بیماری مزمن ریوی و سرطان نخاع رنج می‌برد و این در حالی است تجهیزات پزشکی لازم برای مداوای وی در بیمارستان الرمله وجود ندارد.

هبه مرایف مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان در این بیانیه افزود: شرایط دقه میزان خشونت دستگاه قضائی اسرائیل در تعامل با فلسطینیان را نشان می‌دهد، اگرچه آنها به بیماری‌های لاعلاج نیز مبتلا شده باشند.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه تاکید کرد: شرایط جسمانی دقه به دلیل اهمال پزشکی اداره امور زندان‌های اسرائیل وخیم است چرا که در سال گذشته نیز دچار سکته قلبی شد و مقامات زندان ۱۱ روز از اعزام وی به بیمارستان خودداری کردند و این تأخیر موجب عوارضی گردید که زندگی این اسیر فلسطینی را تهدید می‌کند و هم اکنون احتمال دارد پشت میله‌های زندان جان خود را از دست دهد.

۳ رکن راهبرد جدید تل آویو علیه مقاومت در کرانه باختری

روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست پس از درگیری اردوگاه جنین استراتژی جدیدی برای برخورد با مقاومت رو به افزایش در کرانه باختری اتخاذ کرده‌اند. این استراتژی سه رکن اصلی دارد که اولین آنها عملیات نفوذ، ترور و افزایش بازداشت عوامل مقاومت است. دومین رکن این استراتژی هدف قرار دادن زیر ساخت‌های شهروندان به عنوان یکی اهرم فشار بر مقاومت است. باز گذاشتن عرصه برای نهادهای امنیتی فلسطینی جهت انجام اقدامات گسترده در شمال کرانه باختری نیز سومین رکن استراتژی جدید رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه لبنانی نوشت: برای مقابله با این استراتژی جدید که شباهت زیادی به روش «زودپر» دارد مقاومت در حالت آمادگی کامل قرار دارند. با وجود پیچیدگی‌های امنیتی، نیروهای مقاومت همچنان به هدف قرار دادن نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا