اقتصادی

آغاز بارش‌‌های تابستانی در کشور

دانستنی اقتصاد:  امروز (شنبه) رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های مازندران و گلستان، جنوب و شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان را در بر می‌گیرد.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ سازمان هواشناسی در هشدار زرد از رشد ابرهای همرفتی و شروع فعالیت سامانه بارشی تا روز یکشنبه خبر داد.
بر این اساس امروز (شنبه) رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های مازندران و گلستان، جنوب و شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان را در بر می‌گیرد.
فردا (یکشنبه) نیز بارش‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات در استانهای گلستان، مازندران، سمنان، تهران و البرز، جنوب شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان آغاز می شود.
مخاطرات این سامانه نیز احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیلها، صاعقه، وزش باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال است.
هواشناسی به احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.
امروز شنبه هم چنین وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک جنوب و شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق و جنوب سمنان، قم، جنوب تهران، شمال اصفهان را در بر می‌گیرد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۴.۹ / ۵. تعداد امتیازات: ۱۱۲ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا