اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

آب سردی که بر سر نتانیاهو ریخته شد

به گزارش دانستنی اقتصاد، روزنامه فرامنطقه ای العربی الجدید با اختصاص تیتر نخست خود به توافق امضا شده میان عربستان و ایران با تیتر «اسرائیل شکست‌های خود را می شمارد» نوشت: روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داده است که توافق میان عربستان و ایران به مثابه ضربه‌ای علیه تلاش‌های صورت گرفته برای عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو به شمار می‌رود.

آب سردی که بر سر نتانیاهو ریخته شد

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشته است که مسئولیت این تحول خطرناک که اسرائیل را تهدید می‌کند بر عهده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.روزنامه العربی الجدید هم چنین در این خصوص به حمایت روسیه از توافق مذکور اشاره کرد.

آب سردی که بر سر نتانیاهو ریخته شد

روزنامه لبنانی السفیر در گزارشی با اشاره به تحولات نوار غزه نوشت: نوار غزه از سال ۲۰۰۸ تاکنون در شرایط جنگ و آتش بس به سر می‌برد. موشک به عنوان زبانی شناخته می‌شود که مقاومت فلسطین از آن علیه رژیم صهیونیستی طی دهه گذشته استفاده کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: عملیات موشکی نیروهای مقاومت در ابتدا قاعده خاصی نداشت اما بعد از حمله موشکی گسترده علیه نوار غزه در سال ۲۰۰۸ نخستین قانون موشکی نیروهای مقاومت شکل گرفت مبنی بر اینکه هر حمله موشکی علیه این منطقه با واکنش موشکی نیروهای مقاومت علیه جنوب اراضی اشغالی رو به رو خواهد شد.

آب سردی که بر سر نتانیاهو ریخته شد

روزنامه الشرق الاوسط در صفحه نخست خود، مصاحبه اختصاصی با مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق منتشر کرده که تیتر «گفتگوی سعودی-ایرانی صریح و فراگیر بود» را برای این مصاحبه انتخاب کرده است.

الکاظمی در این مصاحبه تاکید کرده است: گفتگوهای صورت گرفته میان مسئولان ایرانی و سعودی که در جریان ماه‌های گذشته در بغداد برگزار شده بود صریح و شفاف و فراگیر بوده است و به همین دلیل پیش بینی می‌شد که روابط میان دو کشور به زودی به حالت عادی بازگردد.وی افزود: بازگشت این روابط میان دو کشور به نفع ملت‌های آنها و ملت‌های منطقه است.

آب سردی که بر سر نتانیاهو ریخته شد

روزنامه سوری الثوره نیز در صفحه نخست خود به حملات بامداد امروز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی واقع در اطراف استان حماه و طرطوس اشاره کرد و نوشت که در جریان این تجاوز دست کم ۳ نظامی سوری مجروح شدند.

به نوشته این روزنامه، پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شده است حمله مذکور را خنثی کرده و موشک‌های شلیک شده را ساقط کند.

آب سردی که بر سر نتانیاهو ریخته شد

روزنامه رأی الیوم که روز گذشته نیز به توافق میان عربستان و ایران پرداخته بود با انتشار مقاله مربوط به خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیتر «اسرائیل تنها رها شد…نزدیکی میان ایران و عربستان به تلاش‌های عادی سازی روابط ضربه زد و آب سردی بر سر نتانیاهو ریخت» را انتخاب کرد.

در این گزارش آمده است: توافق امضا شده میان عربستان و ایران به مثابه آب سردی است که بر سر آرزوهای نتانیاهو ریخته شده است. در ادامه این گزارش تاکید شده است: تحلیل گران اسرائیلی بعد از امضای این توافقنامه نگرانی نزدیکی میان ایران و مصر هستند چرا که چنین چیزی بعید به نظر نمی‌رسد.

آب سردی که بر سر نتانیاهو ریخته شد

روزنامه عراقی المراقب نیز به مواضع ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق اشاره کرد و نوشت: تلاش‌های حزب جنایتکار بعث برای بازگشت به عرصه سیاسی این کشور نباید مغفول واقع شود. سیاسیون در عراق و نمایندگان پارلمان باید یک موضع گیری شجاعانه علیه تلاش‌های حزب بعث برای حضور مجدد در این کشور اتخاذ کنند.

این روزنامه به نقل از العسکری نوشت: بی توجهی به این مسأله یک خیانت تاریخی به خون صدها هزار شهید و مظلومی است که به دست رژیم بعث قربانی شده اند.روزنامه المراقب در گفتگو با صباح العکیلی تحلیلگر سیاسی عراقی نیز نوشت: برخی جریان‌های داخلی و خارجی به دنبال بازگرداندن حزب بعث به عرصه سیاسی عراق هستند.

آب سردی که بر سر نتانیاهو ریخته شد

روزنامه سوری الوطن نیز با اشاره به توافق میان عربستان و ایران تیتر «توافق ایران و عربستان منطقه را وارد دوره سیاسی جدیدی می‌کند و عادی سازی روابط میان دمشق و ریاض مجدداً مطرح می شود» را انتخاب کرد.

این روزنامه نوشت: بعد از دستیابی توافق میان ایران و عربستان، حرف و حدیث‌ها در خصوص عادی سازی روابط میان عربستان و سوریه از سر گرفته شده است. به نوشته این روزنامه، سخنان مسئولان سعودی حکایت از آن دارد که به زودی اقداماتی در این خصوص انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا