اقتصادی

پروژه‌ نهضت ملی مسکن تهران چه زمانی افتتاح می شود؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان داشت: فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن پاکدشت در بهار ۱۴۰۲ به شرط واریز به موقع تسهیلات بانکی افتتاح خواهد شد و شاهد خانه‌دار شدن بیش از ۶۰۰ خانواده می باشیم.

به گزارش دانستنی اقتصاد ،حدود ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در دست اجرا می باشد که پروژه ۳۳۶ واحدی قرچک و ۶۳۰ واحدی پاکدشت از جمله آنها هستند. به طور کلی پروژه‌های مسکن ملی استان تهران در محدوده شهری قرار دارد و از خدمات زیربنایی بهره می‌برد. پروژه قرچک در مرحله‌ی پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و پاکدشت در مرحله‌ی ۶۳ درصد پیشرفت قرار دارد.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، از دستگاه‌های خدمات‌رسان درخواست کرده تا بابت آب، برق، گاز و فاضلاب، جدیت بیشتری نشان دهند. از دیگر مشکلات طرح‌ها می‌توان به زهکشی آب‌های سطحی، مشکلات مالی و اجرایی پیمانکار اشاره کرد.
تعلل دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین زیرساخت‌ها و انشعابات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تهران گزارش شده است. نوسانات قیمت مصالح ساختمانی و عدم همراهی برخی متقاضیان در پرداخت آورده از دیگر مشکلات طرح‌های نهضت ملی مسکن است. با این حال بنا به گفته‌ی حسن شافعی ـ معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، پروژه‌ها در این استان متوقف نشده اما در مواردی با کندی مواجه است.
در شهر پاکدشت ۶۳۰ واحد در حال ساخت است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران هم‌اکنون به پیشرفت میانگین ۶۳ درصد رسیده و برخی بلوک‌های آن در مرحله‌ی نازک‌کاری قرار دارد.
خلیل محبت‌خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفته است: فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن پاکدشت در بهار ۱۴۰۲ به شرط واریز به موقع تسهیلات بانکی افتتاح می‌شود و شاهد خانه‌دار شدن بیش از ۶۰۰ خانواده خواهیم بود.
به گفته او حدود ۵۵ هزار نفر از شهروندان تهران و پاکدشت در نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی‌ها ۱۲ هزار نفر تائید نهایی شده و تاکنون ۱۳۰۰ نفر واریز وجه داشته و به پروژه های جدید در فازهای بعدی متصل شده‌اند.
اسکلت تمامی بلوک‌ها در پاکدشت به اتمام رسیده اما هنوز در هیچ‌یک از شهرهای استان تهران انشعابات آب و فاضلاب، گاز، برق و مخابرات به پروژه‌ها نرسیده است.
حدود ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در دست اجرا است که به صورت میانگین ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. پروژه‌ها در تهرانسر، شهریار، اسلامشهر، رباط کریم، قرچک و پاکدشت قرار دارد./ایسنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=134767

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا