استانهااقتصادیرویداد اقتصادی

ویلاهای دولتی به مردم عادی می رسد؟!

دانستنی آنلاین: استاندار مازندران از تدوین راهکارهایی برای بهره گیری بهتر از ساحل خزر و در اختیار گذاشتن ویلاهای دولتی حاشیه ساحل به مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ احمد حسین زادگان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اکنون تمام وقت از این ویلاها استفاده نمی شود، اما به دلیل استقبال مسافران، دسترسی مردم عادی به ساحل خزر دشوار شده است٬ افزود: پیشنهاد ما به دستگاههایی که در ساحل خزر در مازندران ویلا دارند، این بود که باید ویلاهای خود را در اختیار تمام مردم قرار دهند تا همه بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: بزودی راهکاری که باید براساس آن ویلاهای دولتی حاشیه خزر در مازندران در اختیار عموم مردم قرار گیرد؛ پس از بررسی از سوی دستگاههای دارای ویلا، نهایی و ابلاغ خواهد شد.

حسین زادگان اضافه کرد: این موضوع را در تابستان سال جاری عملیاتی می کند تا دسترسی مسافران به ساحل آسان تر شود.

از ۳۳۸ کیلومتر ساحل خزر در مازندران حدود ۵۰ کیلومتر در اختیار ویلاهای خصوصی و دولتی قرار دارد. طبق بررسی اولیه بیش از ۷۰ دستگاه دولتی و غیر دولتی اعم از وزارتخانه، سازمان ها، نهادها و ارگان ها در ساحل مازندرانی دریای خزر ویلا دارند که تنها طی تابستان و تعطیلات عید در اختیار کارکنان این دستگاهها قرار می گیرد و در بیشتر فصول سال با وجود هزینه های گزاف نگهداری خالی است.

اگر چه در سنوات گذشته برخی سازمان ها و وزارتخانه های دارای ویلا این اماکن را به صورت اجاره ای در اختیار مردم قرار دادند، ولی این ویلاها بیشتر پس از تعطیلات تابستانی در اختیار مردم عادی قرار می گرفت.‌

 آزادسازی ساحل

استاندار مازندران همچنین آزادسازی ساحل را یکی از طرح های موفق اجرایی در دولت تدبیر و امید در این خطه شمال کشور برشمرد و گفت: در شرایط فعلی اکثر ویلاهای دولتی و غیر دولتی طبق برنامه در خارج از ۶۰ متر ساحل خزر قرار گرفتند و این برنامه باید برای سایر ویلاهایی که تاکنون اجرایی نشده نیز عملیاتی شود.

حسین زادگان افزود: براساس مصوبه هیات دولت تمام ویلاهای دولتی و غیر دولتی باید از ۶۰ متر حریم ساحل خزر خارج شود و این طرح در این استان در دست اجرا قرار گرفت و موفقیت خوبی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا