اقتصادی

نصب رایگان شمارشگرهای هوشمند برق در بخش خانگی – پایگاه خبری دانستنی آنلاین

به گفته او، بر اساس این دو ماده، منابع حاصل از اصلاح تعرفه صنایع و همچنین افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف که قبلاً مورد تصویب قرار گرفته بودند، به بخش هوشمندسازی کشور اختصاص پیدا کرد.

رجبی مشهدی گفت: می توانیم با استفاده از شمارشگرهای هوشمند، تعرفه‌های شناور و قابل انعطافی را داشته باشیم تا مصرف کننده بتواند متناسب با شرایطی که در شبانه روز امکان تامین برق را داریم، از تجهیزات برقی خود استفاده کند.

طبق آمار شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تاکنون بیش از یک میلیون شمارشگر هوشمند برق در کشور نصب شده و عمده آن‌ها به مشترکان دیماندی یا مشترکان بزرگی که در بخش های مختلف از جمله در بخش صنعتی و کشاورزی هستند، بر می گردد. تقریباً بیش از ۵۰ درصد از مصرف برق با شمارشگرهای هوشمند قرائت و اندازه گیری می شود که از راه دور قابل کنترل است.

همچنین برآوردهای این شرکت نشان می دهد که در بخش خانگی،‌ می‌توان حدود ۶۵۰ هزار شمارشگر هوشمند نصب کرد و تاکنون حدود ۳۵۰ هزار شمارشگر هوشمند در این بخش نصب شده است.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (شنبه ۲۵ تیرماه) مجلس، در جریان بررسی طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور، با ماده ۲۰ این طرح موافقت کردند.
بر اساس این ماده قانونی، وزارت نیرو مکلف است، با نصب تجهیزات هوشمند ساخت داخل از جمله شمارشگر‌های (کنتورهای) هوشمند و با رعایت ملاحظات پدافندی و سایبری و در بستر تبادل داده امن، نسبت به هوشمندسازی شبکه توزیع (رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری) با اولویت پست‌های توزیع، مشترکین پرمصرف، با مصرف بیش از دو برابر الگو و سپس سایر مشترکین اقدام کند./باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا