اقتصاد کلاناقتصادیبازار

طرح “تام‌تز” غیرشفاف است

دانستنی آنلاین: نایب رئیس کیمسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه تهاتر زمین به جای واحدهای مسکونی رویکردی غیرشفاف است، گفت: قطعا تمام تبادلات و توافق باید در ساختار و چارچوب درستی و اصولی انجام شود که تهاتر خارج از این چارچوب است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به طرح جدید وزارت راه و شهرسازی برای افزایش عرضه مسکن در کشور، افزود: وزارتخانه طرح جدیدی را با نام “تام تز” اجرایی کرده که بر اساس آن ها دولت در قبال دریافت واحدهای مسکونی آماده به مالکان٬ اراضی دولتی می دهد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس ادامه داد: ارائه زمین در قبال دریافت واحدهای مسکونی یک نوع تهاتر است که دولت با این روش می خواهد میان عرضه و تقاضای مسکن یک تعادل ایجاد کند.

تهاتر زمین به جای واحدهای مسکونی اقدام و استراتژی اشتباهی است

وی تصریح کرد: به نظر من تهاتر زمین به جای واحدهای مسکونی اقدام و استراتژی اشتباهی است، چراکه در پایان هر تهاتر یک توافق وجود دارد که میان دو نفر انجام می شود و مشخص نیست که در این روش آیا اراضی دولتی به درستی قیمت گذاری و واگذار می شود.

موسوی بیوکی با بیان اینکه تهاتر زمین به جای واحدهای مسکونی رویکردی غیرشفاف است، ادامه داد: قطعا تمام تبادلات و توافق باید در ساختار و چارچوب درستی و اصولی انجام شود، از این رو تهاتر خارج از این چارچوب است.

دولت به جای تهاترهای غیرشفاف در اراضی دولتی مسکن سازی کند

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی به جای واگذاری بی ضابطه اراضی دولتی به مالکان، باید زمینه جذب سرمایه گذاران و سازندگان برای تولید انبوه مسکن در این اراضی را فراهم کند، در این صورت در بازه زمانی یک تا دو سال حجمی زیادی از واحدهای مسکونی جدید به بازار تزریق خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از دیدگاه من نمایندگان مجلس با اقداماتی مانند تهاتر زمین به جای واحدهای مسکونی از سوی وزارت راه  شهرسازی مخالفت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا