اقتصادیبانک، بورس و بیمه

رگولاتور همزمان با فناوری حرکت کند

دانستنی آنلاین: مدیرعامل بانک ایران زمین تاکید کرد:‌ به دلیل اینکه تعداد مشخصی از شرکت‌ها در کشور خدمات حوزه پرداخت را ارائه می‌کنند از مدت‌ها پیش برنامه ما این بود که با استفاده از امکاناتی که بانک مرکزی برای گسترش فعالیت ارائه دهندگان خدمات پرداخت ایجاد کرده است بتوانیم در این حوزه فعالیت داشته باشیم و آن را توسعه دهیم.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین در گفت وگو با فابانیوز گفت: ایران زمین بوم را با هدف برقراری ارتباط مستقیم با فین‌تک‌ها و بستری برای انجام این هدف راه‌اندازی کرده‌ایم و برنامه‌های متعددی برای گسترش آن داریم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های بانک ایران زمین روند رو به توسعه‌ای را در حوزه فناوری‌های نوین در پیش گرفته است و به دنبال حضور و فعالیت در بخش‌های مختلف، نه تنها در حوزه فین‌تک بلکه بخش‌هایی مانند بیمه نیز هستیم و قصد داریم بسترهای لازم را برای فعالیت گروه‌های مختلف در این بخش فراهم کنیم.

وی درباره انجام فرایند تسویه پرداخت‌ یاری از طریق این بانک گفت: از مدت‌ها پیش در نظر داشتیم به بانک عامل در زمینه انجام فرایند تسویه پرداخت یاری تبدیل شویم و در نهایت توانستیم مجوزهای لازم در این خصوص را دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های مشخص و تعیین شده بانک ایران زمین در سال گذشته و همچنین سال چاری ارائه خدمت به مشتریان در زمینه پرداخت است که از اهمیت بالایی برای بانک برخوردار است.

پورسعید تاکید کرد:‌ به دلیل اینکه تعداد مشخصی از شرکت‌ها در کشور خدمات حوزه پرداخت را ارائه می‌کنند از مدت‌ها پیش برنامه ما این بود که با استفاده از امکاناتی که بانک مرکزی برای گسترش فعالیت ارائه دهندگان خدمات پرداخت ایجاد کرده است بتوانیم در این حوزه فعالیت داشته باشیم و سپس آن را توسعه دهیم.

مدیرعامل بانک ایران زمین با بیان اینکه رگولاتور باید سرعت حرکت خود را افزایش دهد، گفت: نهادها و به ویژه ارگان ناظر بانک مرکزی باید در حوزه قوانین کمک کنند، ما بسترهای لازم را ایجاد کرده ایم و هنوز هم کارهای بسیاری مانده است که باید انجام دهیم اما در این بخش مسائلی مربوط به مقررات نیز وجود دارند که آنها نیز باید تسهیل شوند.

وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است وقتی زمینه های رشد و فعالیت ایجاد می شود، رگولاتور نیز باید خود را وفق دهد و به ما کمک کند.

بانک ایران زمین ۱۵ تیر ماه اعلام کرد که از این پس فرایند پرداخت یاری و خدمت انجام عملیات تسویه با پذیرندگان پشتیبانی شده شرکت‌های پرداخت یار از طریق این بانک انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت شاپرک تعداد پرداخت یاران با رشد بسیار زیاد با توجه به قانونگذاری و تهیه سند در این بخش و همکاری و تعامل‌های انجام شده امروزه به عدد ۳۴ شرکت رسیده است؛ پرداخت یاران در صورت حرکت در مسیر مناسب و رشد و تعامل با شرکت‌های پرداخت الکترونیک می‌توانند ضمن ارائه خدمات نوآورانه و جدید در بخش کاهش هزینه‌های بخش پرداخت کشور نقش مهمی داشته باشند.

یکی از چالش‌های پرداخت یاران با شاپرک و شبکه بانکی کشور آماده نبودن زیرساخت تسویه پرداخت یاری توسط بانک‌ها و مسیر نچندان صحیح عملیات تسویه بود که با اقدامات ابلاغی بانک مرکزی و شاپرک به شبکه بانکی، فرآیند تسویه پرداخت یاری مورد تاکید قرار گرفت و اکنون بعد از نهایی شدن آزمایش‌ها و عملیاتی شدن در دو بانک ایران زمین و بانک آینده عملیات تسویه با پذیرندگان پشتیبانی شده شرکت‌های پرداخت‌یار از طریق این دو بانک انجام می‌شود.

از سوی دیگر، بانک ایران زمین بهمن ماه سال گذشته از محصول ایران زمین خود نیز رونمایی کرد. ایران زمین بوم یاIZBoom یک اکوسیستم کامل بانکداری باز است که مشتریان، فین‌تک‌ها و بانک‌ها را به هم متصل می‌کند؛ فین‌تک‌ها نرم‌افزارهای خود را با استفاده ازAPI هایی که اجازه استفاده از آنها را از بانک دریافت کرده‌اند، توسعه داده و پس از تست‌های دقیق و اخذ گواهینامه از ایران زمین، در فروشگاه نرم‌افزارهای کاربردی بوم قرار می‌دهند. مشتریان بانک‌ها می‌توانند از این نرم‌افزارها برای رفع نیازهای بانکی و مالی خود استفاده کنند و بدین ترتیب تجربه مشتری بدون دخالت بانک توسط فین‌تک‌ها گسترش پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا