اقتصادی

دلیل اعتصاب کارگران شرکت مس سرگز جیرفت چه بود؟

به گزارش دانستنی اقتصاد رئیس سازمان صمت جنوب کرمان چرایی اعتصاب کارگران شرکت طلایه داران مس سرگز اسفندقه جیرفت را افزایش حقوق متناسب با تورم و بازار ارز عنوان کرد.
مسلم مروجی فرد از بررسی خواسته های کارگران شرکت طلایه داران مس سرگز خبر داد و گفت: چهارشنبه ۳۰ آذرماه کارگران این شرکت نسبت به میزان حقوق خود اعتراض داشتند که پیگیری این موضوع در دستور اداره کار جیرفت و فرمانداری قرار گرفته است.
وی خواسته کارگران را در چارچوب قانون کار مورد تاکید قرار داد و افزود: کارگران و پرسنل شرکت طلایه داران مس سرگز باید مطالباتشان را در چارچوب قانون اداره کار پیگیری نمایند و نباید به شکلی عمل شود که زمینه سوءاستفاده عده ای فراهم شود.
مروجی فرد از حضور رئیس اداره کار جیرفت در جمع کارگران در محل شرکت مس سرگز خبر داد و گفت: رئیس اداره کار در جمع کارگران حضور پیدا کرده و مشکلات و مطالبات آنها را جمع بندی و پیگیری خواهد کرد.
رئیس سازمان صمت جنوب کرمان  از تماس تلفنی با مدیر عامل شرکت مس سرگز نیز خبر داد که نامبرده اعلام کرده  است پرداخت حقوق کارگران به روز است و هیچ گونه معوقه ای ندارند.
وی همچنین بر اساس آنچه مدیر عامل شرکت مس سرگز اذعان داشته، گفت: علاوه بر اینکه حقوق کارگران طبق قانون کار پرداخت شده است. در کنار آن بسته های حمایتی و اضافه کار هم به آنها تعلق گرفته، اگر چه آنها حقوقشان را متناسب با تورم نمی دانند.
وی از ارسال ویدیویی مبنی اعتراض کارگران به شبکه های خارجی ابراز تاسف کرد و افزود: بیان مطالبات از طرف هر صنفی به حق است اما نباید زمینه سواستفاده دشمنان و رسانه هایی که فقط دنبال بزرگنمایی مشکلات هستند، فراهم شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: ما نیز دنبال حمایت از حقوق کارگران هستیم همانگونه در معدن فاریاب پیگیری کردیم تا اینکه با خلع ید مدیر عامل سابق موافقت شد و هم اکنون کارگران با اطمینان خاطر به کار خود برخواهند گشت لذا انتظار بود این کارگران حداقل طی نامه ای سازمان صمت جنوب را در جریان وضعیت خواسته و مطالبه شان قرار بدهند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا