اقتصادیجهان

ترامپ از دموکرات ها عقب است

دانستنی آنلاین: نتایج نظرسنجی جدید شبکه خبری فاکس نیوز نشان می دهد دونالد ترامپ٬ رئیس جمهوری آمریکا با اختلاف چند درصد از پنج نامزد دموکرات انتخابات سال ۲۰۲۰ عقب تر است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از تارنمای هیل، این نتایج که یکشنبه منتشر شد، حکایت از آن دارد که ترامپ به ویژه از جو بایدن٬ معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با اختلاف ۱۰ درصد عقب تر است.

این نتایج که در بازه زمانی ۹ تا ۱۲ ژوئن (۱۹ تا ۲۲ خرداد) انجام شد، نشان می‌دهد که به غیر از پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ با اختلاف ۴۹ در مقابل ۳۹ درصد، دیگر نامزدهای دموکرات نیز در این نظرسنجی از ترامپ جلوتر هستند.

از سوی دیگر «برنی سندرز» نامزد مستقل از ایالت ورمونت با کسب ۴۹ درصد در مقابل ۴۰ درصد، از ترامپ پیشی گرفته است.

سه نفر دیگر از نامزدهای دموکرات نیز از ترامپ جلوتر هستند. «الیزابت وارن» سناتوردموکرات از ماساچوست با اختلاف ۲ امتیاز، «کامالا هریس» سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا و «پت بوتیجاج» نامزد دموکرات، شهردار و شهر ساتبند ایالت ایندیانا هریک با اختلاف یک درصد از ترامپ پیشی گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا٬ این نظرسنجی با ضریب خطای ۳ درصد انجام شد.

نتایج این نظرسنجی به دنبال نظرسنجی دیگری که پولیتیکو و مورنینگ کانسالت در هفته گذشته گذشته انجام دادند، منتشر شده است.

نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کانسالت از پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ با ۱۱ امتیاز و جلوتر بودن سندرز از ترامپ به میزان ۱۰ درصد حکایت داشت. همین نتایج نشان داد که ترامپ اندکی از کاملیا هریس و بوتیجاج و سناتور «کوری بوکر» از ایالت نیوجرسی و نیز «بت اورورک» نماینده سابق دموکرات از ایالت تگزاس جلوتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا