آسیب‌های اجتماعیمسئولیت اجتماعی

با اندیشیدن و برنامه ریزی صحیح در حوزه مسئولیت اجتماعی حرکت می کنیم

دومین پویش آزادی مادران زندانی به همت شهرداری منطقه پنج تهران و با حضور پیروز حناچی، شهردار پایتخت برگزار شد.محمود کلهری، شهردار منطفه پنج تهران در گفتگوی اختصاصی با رسانه مسئولیت اجتماعی درخصوص اهداف برگزاری این مراسم و ایفای مسئولیت اجتماعی در این راستا سخن گفت.

 

محمود کلهری در ابتدا گفت: ما در واژه مسئولیت اجتماعی نیاز به یک بازتعریف داریم و آن اینکه مفهوم مسئولیت اجتماعی چیست و چه کسانی این مسئولیت را بر عهده دارند. آیا صرفا این واژه برای دستگاه های دولتی و متولیان امر تعریف شده است یا برای تمامی اشخاص در جامعه وجود دارد. مسئولیت اجتماعی را نباید در حوزه کاری و اداری تعریف کنیم و متولیان امر در چارچوب اختیاراتشان باید به این امر رسیدگی کنند و هیچ محدودیتی برای عموم مردم در این زمینه وجود ندارد و همه باید بدانیم که نسبت به محیط پیرامون خود مسئولیم و این مساله هم از لحاظ شخصیت حقیقی و هم فردی و شهروندی تعریف شده است.

وی در همین راستا افزود: شهرداری تهران نیز از این قاعده مثتثنی نیست و ما بر این باوریم که علاوه بر ایفای درست مسئولیت های اداری خود، نباید نسبت به مسائل پیرامون محیط اجتماعی مان غافل باشیم. لذا برنامه های این چنینی در راستای ایفای همین مسئولیت های اجتماعی مان می باشد و به نظر من، اگر در جامعه ما فارغ از هرگونه گرایش و دیدگاه و سلیقه ای به مقوله مسائل فرهنگی و اجتماعی به درستی پرداخته شود، شاهد تاثیر فوق العاده آن در جامعه خواهیم بود.

شهردار منطقه پنج تهران ادامه داد: همه چیز در جامعه از کانون گرم خانواده آغاز می شود و عمود خیمه یک خانواده صرف نظر از جایگاه پدر، نقش مادر است. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به دلیل غرق شدن در مسائل و مشکلات خودمان، از اتفاقات پیرامون و اطرافمان غافل شده ایم و باید هر از گاهی به خودمان بیاییم. مردم ما تشنه چنین حرکات و برنامه هایی هستد؛ به شرط آنکه شاهد صداقت و شفافیت باشند و مسئولین نیز در برگزاری این چنین پویش هایی پیش قدم باشند.

وی در خصوص پویش آزادی مادران زندانی گفت: هدف ما از برگزاری این پویش تنها آزادی یک فرد نیست؛ بلکه رهایی یک خانواده و در واقع جامعه است که به سوی هدف مطلوب حرکت می کند. چراکه مادر همه چیز یک خانواده است و فرزندی که در آغوش این مادر پرورش می یابد، باید در آینده با خیالی آسوده و تربیت درست و صحیح وارد جامعه شود. ضمن اینکه علاوه بر آزادی، مسائل پس از آزادی نیز در راستای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است و اشتغال زنان سرپرست خانوار مساله بسیار مهمی می باشد که حتما در مجمع خیرین منطقه پنج پیگیر آن خواهیم بود.

او ادامه داد: تاکید من بر همکاران منطقه این است که تمام فعالیت های ما باید شفاف باشد و به اطلاع مردم برسد. سهام داران اصلی چنین پویش هایی مردم هستند و آن ها باید در جریان نحوه هزینه کردن این مبالغ جمع آوری شده قرار گیرند. البته کسی از ما انتظار ندارد که اسامی زندانی های آزاد شده را مطرح کنیم و این مساله ای محرمانه است که بین ما و سازمان زندان ها باقی خواهد ماند و من این اطمینان را به مردم عزیزمان می دهم که تا آخرین ریال این مبلغ، هزینه آزادی مادران زندانی شود. مدرسه و آموزش کودکان کار نیز در دستور کار ما می باشد و مدرسه فوتبال کودکان کار را با حمایت شهرداری و استقبال مجید جلالی، مربی شناخته شده فوتبال کشور دایر خواهیم کرد.

محمود کلهری در خصوص ایفای مسئولیت اجتماعی در شهرداری  بیان کرد: در طی یک سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا، با مشکلات بسیاری مواجه شده ایم و برای مثال در حوزه سد معبر و دستفروشانی که از این طریق امرار معاش می کنند، مسئولیت قانونی و اداری ما بیان می کند که باید با آن ها برخورد نماییم. اما با توجه به شیوع کرونا و اینکه تنها راه منبع درآمد این عزیزان از همین طریق می باشد، با حمایت و اعلام شهردار محترم تهران مبالغی بین پانصد الی یک میلیون و پانصد هزار تومان به صورت نقدی میان آن ها  توزیع کردیم و استقبال و بازتاب خوبی از این امر شد.

وی در پایان گفت: باید در حوزه مسئولیت اجتماعی با اندیشیدن و برنامه ریزی صحیح، به سمت اقدامات سنجیده و پایدار حرکت کنیم و این ظرفیت عظیم بالقوه را بالفعل تبدیل نماییم و قدر مردمی را که در این شرایط کرونایی چنین استقبالی خوبی از این امر خیریه کردند، بدانیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا