اقتصادیانرژی

اجرای سهمیه‌بندی بنزین از پنج‌شنبه نیست

دانستنی آنلاین: جزئیات منتشرشده درباره نرخ بنزین و زمان سهمیه‌بندی که در رسانه‌ها منتشر شده، صحت ندارد.

جزئیات سهمیه‌بندی بنزین

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، زیبا اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره نرخ بنزین و زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین صحت ندارد و صرفا گمانه‌زنی رسانه‌هاست.

 

او با تاکید بر اینکه زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین پنج‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه نیست، افزود: مردم به شایعات منتشرشده در رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی توجه نکنند.

اسماعیلی تاکید کرد: مردم اخبار صحیح در این باره را از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران دنبال کنند.

سهمیه‌بندی بنزین مجوزمجلس نمی خواهد

همچنین سید حسن حسینی شاهرودی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی بنزین نیازی به کسب مجوز از مجلس ندارد اما دولت برای تعیین محل هزینه‌کرد این درآمد باید به مجلس لایحه متمم بودجه ارائه کند.

او افزود: سهمیه بندی بنزین و تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت سوخت از اختیارات دولت است و نیازی به ارائه لایحه در این خصوص نیست.

نماینده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: مجلس باید در مورد محل هزینه کرد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین تصمیم بگیرد.

وی تصریح کرد: طبق قانون دولت نمی‌تواند درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را صرف پوشش هزینه‌های جاری خود کند بلکه این درآمدها باید در مسیر و محل‌های مورد نظر قانون هدفمندی یارانه‌ها در راستای حمایت از تولید هزینه شود.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس اافزود: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است هرگونه لایحه دولت برای افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی بنزین با توجه به تورم بالا و افزایش قیمت کالاهای اساسی در مجلس تصویب نخواهد شد. تورم به اوج خود رسیده و افزایش قیمت بنزین در بازار تنش ایجاد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا