اقتصادیبرندها

«گابی‌ین» تخصصی‌ترین شرکت ایرانی تولید عطر خاورمیانه

دانستنی آنلاین: زمانی که صحبت از عطر و ادکلن به میان می‌آید در بیشتر موارد لوکس بودن و قیمت های بالا در ذهن آدم متبادر می شود اما همیشه هم اینگونه نیست و می توان برندهایی را پیدا کرد که با قیمت های مناسب عطرهای با کیفیت و عالی تولید می کنند. از جمله این شرکت ها می‌توان به مجموعه تولیدی «گابی‌ین» اشاره کرد. این شرکت تولید عطر و مشتقات آنرا انجام می دهد و به گفته معاون فروش و صادرات این شرکت در حال حاضر به دنبال افزایش سهم بازار با عرضه محصولات انحصاری برند خود است. در ادامه گفت و گوی ما را با امیرحسین ارفعیان، معاون فروش و صادرات شرکت «گابی‌ین» می خوانید:

به عنوان نخستین پرسش، در حال حاضر عمده محصولات مجموعه «گابی‌ین» چیست؟

شرکت «گابی‌ین» تخصصی ترین مجموعه تولید کننده عطر و ادکلن در خاورمیانه است. این شرکت توان تولید روزانه ۲۰۰ هزار شیشه عطر را دارد. البته فعالیت شرکت تاکنون بر تولید اساس ظرفیت مازاد متمرکز بوده است اما از چندی پیش سیاست ما بر این شد که برندهای خودمان را هم وارد بازار کنیم. دو سال پیش تولید با برند «گابی‌ین» آغاز شد و خوشبختانه با توجه به مزیت رقابتی که وجود داشت با استقبال خوبی در بازار مواجه شدیم.  ما توان تولید عطر پنج هزار تومانی سوپرمارکتی تا عطرهای نیش مارکت پنج میلیونی تومانی را داریم .

ما علاوه بر عرضه محصولات خود، در حال حاضر برای ۱۰ برند هم محصول تولید می کنیم و علاوه بر آن سیاست ما بر این است که با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی هم وارد مذاکره برای تولید شویم.

در موضوع فروش به ویژه صادرات وضعیت شرکت به چه صورت است؟

با توجه به کیفیت و مزیت رقابتی محصولات «گابی‌ین»، به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داریم. به همین منظور نمایندگی و پایگاهی را در کشور عمان ایجاد کرده ایم و از آن طریق به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت صادراتی داریم. برای کشورهای CIS و اروپای شرقی هم در حال برنامه ریزی هستیم تا به زودی صادرات به آن کشورها هم آغاز شود.

شما خود را به عنوان تخصصی ترین شرکت خاورمیانه در موضوع عرضه عطر و ادکلن معرفی کردید، ممکن است که مقداری در این باره توضیح دهید؟

ما یکی از بزرگترین شرکت های تولید عطر در خاورمیانه هستیم اما می‌توانیم ادعا کنیم که تخصصی ترین شرکت در این حوزه هستیم. در حال حاضر در کشور امارات شرکت های بزرگی در حال فعالیت هستند و به بازار منطقه محصولات خود را عرضه می کنند. این شرکت ها از نظر تنوع، تعداد و قیمت توان رقابت با ما را ندارند چه در ایران و چه در سطح منطقه؛ چراکه دیدگاه مجموعه تنها کسب درآمد نیست بلکه توسعه بازار برای اقشار مختلف در کنار ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار است.

ما در نظر داریم که خلا مصرف که اکنون در جامعه ما وجود دارد را با مزیتی مانند قیمت مناسب جبران کنیم. به عنوان مثال در حال حاضر یک عطر برند روز دنیا در بازار حدود ۴ تا ۶ میلیون تومان قیمت دارد اما همین محصول با همان کیفیت را می توان با ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به بازار عرصه کرد که قیمت اصلی آن هم همین است و ما در حال عرضه آن هستیم.

استانداردها و مواد اولیه برای تولید داخلی است یا از خارج وارد می شود؟

ما چند نوع محصول داریم که مواد اولیه آنرا از فرانسه، ایتالیا و ترکیه تامین می کنیم. اما عمده مواد اولیه از فرانسه تامین می شود.

یکی از موارد بسیار مهم در موضوع بازاریابی فروش، نوع بسته بندی است. محصولات شما با بسته بندی و طراحی داخلی به بازار عرضه می شود یا از طراحی و بسته بندی خارجی استفاده می کنید؟

طراحی و بسته بندی هر شرکتی منحصر به آن شرکت است. ما در ایران از نظر طراحی و محتوای طرحی مشکل نداریم و تمامی طراحی های ما توسط گرافیست های ایرانی انجام می شود. بزرگترین مشکل ما به روز نبودن دستگاه های چاپ و تهیه کاغذهای خاص برای بسته بندی است.

برای توسعه بازار چه برنامه های در نظر گرفته اید؟

استراتژی ما با دورنمای سه ساله، این است که بتوانیم به عنوان لیدر این صنعت در بازار ایران مطرح باشیم و به عنوان یکی از پیشتازان صادرات در این حوزه فعالیت خود را گسترش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا