اقتصاد کلاناقتصادی

کاهش ۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی قیمت مسکن در تهران

دانستنی آنلاین:نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک:با توجه به کاهش معاملات ملک در شهر تهران، قیمت مسکن از ۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،حسام عقبایی در گفتگو با صداو سیما افزود: در شهر تهران کاهش ۴۰ درصدی و در نقاط جنوب تهران شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن هستیم.
وی ادامه داد: در شهر‌های جدید و حاشیه تهران نیز این کاهش بسیار بیشتر بوده است بطوریکه در شهر پرند هر واحد بستگی به متراژ از ۶۰ میلیون تومان تا ۱۶۰ میلیون تومان کاهش داشته است و در شهر پردیس نیز کاهش قیمت‌ها به ۳۰ درصد رسیده است.
نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک گفت: روند نزولی کاهش قیمت‌های مسکن در شهر تهران بیانگر قیمت‌های کاذب در این بخش بوده است و بدلیل کاهش ۸۰ درصدی معاملات، قیمت مسکن به قیمت‌های واقعی نزدیکتر می‌شود.
عقبایی بیان کرد:کاهش قیمت مسکن در پاییز و زمستان نیز همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم به شایعه گرانی مسکن به دلیل افتتاح مترو در شهر هشتگرد و پردیس توجه نکنند گفت:برخی از سوداگران که در برهه‌ای از زمان اقدام به خرید تعداد زیادی از واحد‌های مسکن کرده بودند با بیان اینکه افتتاح مترو باعث افزایش قیمت این واحد‌ها می‌شود سعی در فروش واحد‌های خود می‌کنند و تلاش دارند تا دوباره موج گرانی در بازار مسکن ایجادکنند.
وی بیان کرد:اگر چه ورود مترو به شهرجدید هشتگرد در رونق این شهر بسیار تاثیر گذار است، اما بدلیل عرضه زیاد تاثیری در قیمت ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا