استانهااقتصاد کلاناقتصادیانرژیبازاربازار پول و ارزرویداد اقتصادیشهریمالی و اقتصادیمحیط زیست

وجود سیلاب هاباعث خسارت بخش کشاورزی استانهای ایران شد

بارش باران های اخیر موجب به وجود آمدن سیلابهای اخیر شد

به گزارش دانستنی اقتصاد و نقل از خبرگزاری ایرنا : بارش های شدید باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته موجب طغیان رودخانه های بخش کوهستانی کجور و سیل شد که خسارت به اراضی باغی و کشاورزی این بخش را به همراه داشت.جواد خلدنوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده بخش کجور نوشهر بیش از ۳۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی کشاورزی همچون جاده دسترسی به باغ ها و مزارع، کانال های آبیاری، پل های بین مزارع، بناها و سردهنه ها آسیب وارد شده است.۱۵ میلیارد ریال نیز براساس برآورد اولیه سیل اخیر به عرصه های باغی درختان سیاه ریشه و زراعی این بخش خسارت زد و موجب آب بردگی درختان باغی و عرصه های زراعی، رسوب گذاری و آسیب به محصولات شد.سرپرست جهادکشاورزی نوشهر گفت: بیشترین خسارت در سیل هفته گذشته به تاسیسات زیربنایی کشاورزی و اراضی باغی روستاهای نیچکوه، سما، منجیر، فیروزآباد، خورشیدآباد، لرگان و منطقه دوآب و کندولوس در بخش کجور وارد شد.از سال ۹۲ تاکنون حداقل پنج سیل و طغیان رودخانه ها در بخش کجور بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرده است که می توان به سیل مردادماه سال ۹۴ با بیش از ۷۰ میلیارد ریال و خرداد سال ۹۵ با ۱۷ میلیارد ریال اشاره کرد که می طلبد طرح های آبخیزداری در این بخش افزایش یافته و با جدیت بیشتری در این منطقه اجرا شوند.بخش تاریخی و کوهستانی کجور در فاصله حدود ۷۵ کیلومتر ضلع جنوب شرقی شهرستان نوشهر واقع است و حدود۱۱هزارهکتار زمین های کشاورزی دارد که از این سطح بیش از ۲ هزار هکتار باغ میوهاست.

تخریب ۱۰۰ درصدی برخی منازل روستایی قوچان در سیلاب عصر جمعه

تأسیسات و معابر شهری و روستایی بوده است، تصریح کرد: عصر روز جمعه ساعت ۱۷ نیز بارش شدید تگرگ در روستای دیزادیز این شهرستان گزارش که موجب بروز سیلاب در این منطقه و وارد شدن خسارت به اهالی این روستا شده است. وی تأکید کرد: متأسفانه این سیلاب و بارش های شدید تعدادی از منازل مسکونی روستایی را تخریب ۱۰۰ درصدی کرد و به تعدادی نیز آسیب های جدید وارد کرده است. ابرکوه ادامه داد: همچنین توفان ۳۰ درصد به محصول سه هزار هکتار باغ های پسته بخش بهمن، ۲۰ درصد به محصول پسته هزار و ۵۰۰ هکتار ابرکوه و ۳۰ درصد به محصول درختان زردآلو و گوجه سبز در سطح هزار هکتار دهستان فراغسیلاب به بخش کشاورزی و راه روستایی شیروان خسارت زدرا وارد مزارع کشاورزی این روستا کرده و ۴۰۰ هکتار زمین گرفتار شده است. دهیار روستای حسین آباد شیروان گفت: برای بازگشایی رودخانه با راهداری تماس گرفتیم که گفتند آب منطقه ای موظف است و اکنون خود کشاورزان مشغول خروج آب و جلوگیری از ورود سیلاب بیشتر به اراضی هستند. صفایی افزود: در زیرگذر حسین آباد نیروها آماده باش هستند که برای جلوگیری از ورود آب اطراف آن را بسته سیل ۱۵۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد خسارت زدعزیز فیلی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: بارندگی های اخیر که همراه با تگرگ و برودت هوا بوده به باغ ها و مزارع پرورش ماهی خسارت زیادی وارد کرده است. وی بیان کرد: تاسیسات زیرساختی به ویژه آب شهری و روستایی و راه های روستایی در این سیلاب اخیر نیز دچار خسارت شد.ه بر اثر توفان خسارت وار شد. غیب الهی با بیان اینکه در سال زراعی جاری به ۵۰ تا ۸۰ درصد محصول باغ های منطقه خسارت وارد شد، تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح زیرکشت باغ های زردآلو و … اسیب زد .


تگرگ ۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی قم خسارت زد

و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است. میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

سرما و سیل ۲۸۸۰ میلیارد ریال خسارت در کهگیلویه و بویراحمد بر جا گذاشت

فیلی افزود: از ابتدای سال جاری، سامانه بارشی با برودت هوا و بارش برف همراه بود و در بخش کشاورزی نیز خسارتهای بسیاری به باغ ها و مزارع پرورش ماهی وارد شد. وی تصریح کرد: در بارشهای اخیر نیز تاسیسات زیرساختی به ویژه آب شهری و روستایی، کشاورزی، و راه های روستایی خسارت دیدند.
از گوشه و کنار آذربایجان غربی| تگرگ ۲۶۳ میلیارد ریال به باغ ها و مزارع استان خسارت وارد کردبه یکی از شهرهای استان انتقال می یافت و با گذشت مدتی این روند نیز با اعتراض شهروندان ساکن در این منطقه مواجه شد تا اینکه هفته گذشته ماندن زباله ها در خیابان ها و کوچه های میاندوآب اعتراضات گسترده ای را دز فضای حقیقی و مجازی این شهر به دنبال داشت. سلسله مسابقات قرآنی “پرتو نور” در دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا