اقتصادیصنعت و تجارت

صادرات فرش نانویی به ۲۵ کشور

دانستنی آنلاین: یک شرکت تولید کننده فرش نانو موفق به صادرات ۱٫۵ میلیون یورویی فرش به ۲۵ کشور جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین از ستاد توسعه فناوری نانو، یکی از صادرکنندگان موفق ایرانی در حوزه فرش، در سال ۹۷ موفق به صادرات ۱٫۵ میلیون یورو فرش ایرانی نانویی شده است.

خشایار مهاجر شجاعی، مدیر بخش بازرگانی و تحقیق و توسعه این شرکت گفت: پارسال این شرکت ۱٫۵ میلیون یورو از محصولات نانویی خود را به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آفریقایی صادر کرده است. عراق، قطر، عمان، چین، ژاپن، روسیه، اتریش، آلمان و آفریقای جنوبی بخشی از مقاصد صادراتی ما در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در مجموع تاکنون محصولات نانویی شرکت به ۲۵ کشور صادر شده است.

شجاعی درباره قیمت این فرش‌های نانویی گفت: قیمت این فرش‌های با فرش‌های معمولی تفاوت ندارد و این موضوع مزیت رقابتی فرش‌های نانویی این شرکت است.

وی ادامه داد: به دلیل بهره‌مندی از نانوذرات آنتی‌باکتریال در نخ‌های مورداستفاده در این فرش‌ها، رشد باکتری و کپک در این فرش‌ها به شدت کاهش یافته و بسیار سلامت محور هستند بنابراین برای کودکان و افراد کهنسال که نسبت به آلودگی‌های محیطی حساسیت بیشتری دارند، استفاده از این فرش‌های نانویی مزیت زیادی دارد. با توجه به قیمت برابر با محصولات فرش معمولی و وجود این مزیت‌های فناورانه، مشتریان علاقه به استفاده از این فرش‌های نانویی داشته و این موجب توسعه بازار فرش‌های نانویی شده است. در منطقه خلیج‌فارس که رطوبت بالا است، پتانسیل رشد باکتری در فرش افزایش می‌یابد از این رو کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نسبت به این محصولات علاقه‌مند هستند.

شجاعی گفت: در فرش‌های ماشینی به دلیل ترکیباتی که برای جلوگیری از جدا شدن نخ‌ها از ساختار فرش استفاده می‌شود، فرش مستعد رشد باکتری است، بنابراین نانوذرات می‌توانند برای جلوگیری از رشد کپک و باکتری در فرش‌های ماشینی استفاده شوند. این شرکت برای فناوری استفاده شده در فرش‌های نانویی، گواهی نانومقیاس و سیب‌سبز سلامت را دریافت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا