اقتصاد کلاناقتصادی

جهانگیری: احتمال کوپنی شدن برخی کالاها

دانستنی آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری گفت: احتمالا مجبور شویم در برخی از کالاها طرح سهمیه بندی و کوپن را اجرا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شرایط جدید اقتصادی کشور، دو نظریه وجود دارد، افزود: نظریه اول رفتن به سمت محدودیت های بیشتر و پررنگ شدن نقش دولت است. احتمالا مجبور شویم در برخی از کالاها طرح سهمیه بندی و کوپن را اجرا کنیم. این نظریه هم در دولت و خارج از آن طرفدارانی دارد و پیش نیاز آن ورود دولت به فعالیت های اقتصادی است.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان و صاحب نظران اقتصادی با این نظریه مخالف بوده و معتقد هستند در چنین شرایط سختی باید به سمت آزاد کردن اقتصاد حرکت کنیم و حتی محدودیت هایی که قبلا اعمال می شد برداشته شده و رفع شود.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: این گروه معتقدند به جای اینکه با سهیمه بندی به اقشار ضعیف فکر کنیم، اقتصاد را آزاد کرده و یارانه های پنهان را به صورت نقد در اختیار مردم قرار دهیم.

جهانگیری با درخواست از صاحبنظران و دلسوزان برای نقد این نظریه ها، گفت: به زودی باید تصمیم بگیریم که جدی بوده و آینده کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و موضوع کاغذ هم در زیرمجموعه این تصمیم خواهد بود.

او درباره قدرت نظارت دولت گفت: میزان نظارت دولت همین مقداری است که اکنون دیده می شود. در کشوری با این وسعت و ۸۲ میلیون جمعیت که پس از جنگ به سوی آزادسازی اختیارات دولت حرکت کرده است، نمی توان به راحتی دوباره مقررات را بازگرداند و سازمان های نظارتی و اجرایی گسترده ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با سیاست های اتخاذ شده، با این شرایط دشوار به نحو مطلوب مقابله کنیم و زندگی مردم و فعالیت های اقتصادی و فرهنگی مردم تحت تاثیر این شرایط آسیب نبیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا