اقتصاد کلاناقتصادیبرندها

برنامه های سازمان خصوصی سازی برای واگذاری بنگاه ها

دانستنی آنلاین: رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: امیدواریم هیات واگذاری ترتیبی اتخاذ کند که در طول سال ۹۸ سازمان خصوصی سازی، فعال باشد؛ چرا که هیات واگذاری باید مصوبه بدهد و سازمان خصوصی سازی نیز ۶ ماه عقب ماندگی نیمه دوم سال ۹۷ را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت: باید بنگاه های دولتی تا سال ۱۳۹۳ واگذار میشد و هیات واگذاری سال ۱۳۹۴ تصویب کرد که هر بنگاهی که وجود دارد در لیست واگذاری ها قرار گیرد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: اگر کسانی بخواهند که بنگاه ها از واگذاری ها خارج شوند باید دولت، گروه بندی این بنگاه ها را تغییر دهد یا اگر نمی توان گروه آنها را از سه به یک تغییر داد باید دولت پیشنهاد دهد و مجلس تصویب کند که این شرکت ها دو تا سه سال واگذار نشود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی می تواند برخی از بنگاه ها را برای مدتی معین از لیست واگذاری ها خارج کند یا هیات دولت، گروه بندی برخی از شرکت ها را تغییر دهد و چنانچه این اتفاق بیافتد شرکت ها از لیست واگذاری خارج می شود و این محل اختلاف نیست.

پوری حسینی افزود: حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا بقیه شرکت هایی که در لیست واگذاری ها قرار دارند واگذار می شوند؟ سال گذشته ۶۰۰ شرکت در لیست واگذاری بود که تنها ۵۰ شرکت یا واگذار یا از لیست واگذاری ها خارج شد. اگر با این وضعیت ادامه دهیم ۱۱ سال زمان نیاز است که بقیه شرکت ها واگذار شوند که این آمار جالبی نیست.

وی گفت: روال عادی این است که همه در لیست واگذاری باشند و امیدواریم هیات واگذاری ترتیبی اتخاذ کند که در طول سال ۹۸ سازمان خصوصی سازی، فعال باشد؛ چرا که هیات واگذاری باید مصوبه بدهد و سازمان خصوصی سازی نیز ۶ ماه عقب ماندگی نیمه دوم سال ۹۷ را جبران کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا