استانهااقتصادیصنعت و تجارت

بازگشت ۵۴ واحد غیرفعال آذربایجان غربی به چرخه تولید

دانستنی آنلاین: سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به بازگشت ۱۷۶ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال استان به چرخه تولید٬ گفت: از این تعداد ۶۷ طرح نیمه تمام با مبلغ ۸۸۳ میلیارد ریال، فعال سازی واحدهای غیر فعال ۵۴ واحد با مبلغ سه هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال و افزایش ظرفیت تولید واحدهای نیمه فعال ۵۵ واحد با مبلغ دوهزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ محمد دهقان در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فعال‌سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال از اهداف مهم سازمان است افزود: برای راه اندازی، فعال شدن و تکمیل این واحدها در مجموع شش هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.

دهقان اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی وجود دارد که یک هزار و ۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه فعال و ۹۰۲ واحد راکد بوده و با تلاش‌های انجام شده ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال تعداد ۵۵ واحد غیر فعال صنعتی در آذربایجان غربی به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای نیمه تمام استان، اضافه کرد: اعطای تسهیلات به واحدهای نیمه تمام با هدف تکمیل آنها صورت می‌گیرد و در این بخش واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی مورد تاکید است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولید صنعتی و معدنی کمبود سرمایه در گردش این واحدها و بدهی‌های معوق بانکی است افزود: با اقدامات صورت گرفته جهت رفع موانع واحدهای تولیدی صنعتی استان سال گذشته تعداد سه هزار و ۵۳۵ موقعیت شغلی ایجاد و یا حفظ شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در استان آذربایجان غربی تعداد دوهزار و ۳۳۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۵۵ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال و با ایجاد ۵۹ هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی پایدار در حال فعالیت هستند.

دهقان در خصوص طرح‌های در دست اقدام استان نیز بیان کرد: تعداد یک هزار و ۴۰۵ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۱۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در حال اجرا هستند که با به بهره برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی برای ۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا