اقتصادیبانک، بورس و بیمه

بازار سرمایه، پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نیست!

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی معتقد است بازار سرمایه  باید جایگاه امنی برای سرمایه گذاری باشد؛ نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی.

رسانه مسئولیت اجتماعی: بورس شروع بسیار خوب و موفقی را در روزهای آغازین سال داشت و توانست مامن مناسبی برای عموم افراد جامعه و نیز سهامداران به منظور سرمایه گذاری باشد. ضمن اینکه دولت نیز رسما حمایت خود را از این بازار اعلام و از مردم خواست تا در آن سرمایه گذاری کنند.

اما با رسیدن به روزهای پایانی سال، شاخص کل بورس با افت شدیدی مواجه شد و همین مساله نگرانی بسیاری از سهامداران را به همراه داشت. تا جاییکه حسن قالیباف اصل، ناچار به استعفا از ریاست سازمان بورس شد و  محمدعلی دهقان دهنوی جایگزین وی گردید.

با تمام این تفاسیر، بسیاری از اهالی بورس و نیز اقتصاددانان معتقدند آنچه امروز دز بازار سرمایه شاهد آن هستیم، ماحصل و نتیجه دخالت دولت است. اما فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی نظر دیگری دارد و می گوید کسانی که این حرف را می زنند، باید آدرسش را هم بدهند.

آقای وزیر معتقد است باید پرده حواشی را کنار بزنیم و بازار سرمایه را از اول براساس گزارش‌های ارایه شده ببینیم. این بازار باید مامن سرمایه باشد؛ نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی.

دژپسند در خصوص عدم حمایت دولت از این بازار در روزهای سخت گفت: جمع بندی حکومت این است که بازار سرمایه رکن اول می باشد و طبیعی است که از نظر دولت بازار سرمایه نسبت به بازار ارز، املاک و سکه ارجحیت دارد، چون منابع صرف نیازهای بنگاه‌ها و عرضه کالا می‌شود و توسعه شغلی را افزایش می‌دهد .

وی همچنین ادامه داد: دولت قطعا در این راستا حمایت لازم و کافی را خواهد کرد؛ اما هیچ تضمینی نمی دهد. چراکه تضمین خلاف اصول بازار سرمایه است. دولت هیچ گاه پشت بازار سرمایه را خالی نکرد و زمانیکه بازار نزولی شد، مصوباتی را داشتیم تا خرید سهام از طریق حقوقی ها افزایش یابد.

حال باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی با حضور رئیس جدید در بازار ملتهب و آشفته بورس رخ خواهد داد و آیا آرامش به این بازار باز خواهد گشت یا اتفاقات دیگری رخ می دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا