اشتغالاقتصادی

امنیت شغلی جامعه کارگری

دانستنی اقتصاد : توجه به معیشت و حفظ امنیت شغلی و شفاف سازی قراردادهای کار , مهم‌ترین دغدغه و خواسته جامعه کارگری در هفته کارگر است .

 

به گزارش  دانستنی اقتصاد , عبداله مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر به کارگران سراسرکشور گفت: معیشت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری در سالهای اخیر بوده است تا در سایه حقوق و دستمزدی که دریافت می‌کنند از حداقل‌های زندگی برخوردار شده و بتوانند امرار معاش کنند.

دستمزد هزینه های زندگی کارگران را پوشش دهد

وی ادامه داد: مطابق ماده ۴۱ قانون کار دستمزد باید بر اساس نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار تعیین شود تا هم معیشت کارگران به سطح تورم نزدیک شود و  هم دستمزد، هزینه های زندگی آنها را پوشش دهد . ولی حقوقی که امسال برای کارگران مصوب شد آنطور که باید از این دو مولفه تبعیت نکرد.

شفاف سازی قراردادهای کار و حفظ امنیت شغلی

این فعال کارگری درعین حال حفظ امنیت شغلی را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری دانست و با تاکید بر بهسازی و شفاف سازی تبصره دو ماده ۷ قانون کار گفت: سالهای سال است که کارگران در کارهایی با ماهیت دائم و مستمر مشغول کارند . ولی قراردادهای آنها موقت بسته می شود. وقتی ماندن کارگر در یک کار خصوصا کارهای سخت و زیان آور ، استمرار دارد دیگر نباید با او قرارداد موقت بسته شود.

عبد اله مختاری افزود: انتظار داریم در هفته کارگر این موضوع شفاف سازی و اعلام شود تا کارگر بداند وقتی در کاری ورود کرد که ماهیت دائم و مستمر دارد قراردادش دائمی محسوب می شود.

فراهم کردن شرایط کار و تولید برای کارگران

این فعال حوزه کار در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به نام “جهش تولید” گفت: نامگذاری امسال پیامی دارد و آن پیام، تعهد و مسئولیت کارفرما در قبال کارگران و انگیزه و روحیه تلاش کارگران در تولید است. اگر کارفرمایان شرایط کار و تولید را برای کارگران مهیا کنند و دغدغه‌های آنها را کاهش دهند کارگران هم با انگیزه و روحیه مضاعف به کار و تولید می پردازند و در سایه همراهی و احساس مسئولیت دو طرف، توسعه بازار کار، رونق تولید و رشد و پویایی اقتصاد اتفاق می افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا