گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت پگاه
سازمانها، نهادها و بنگاههایی تجاری دولتی و غیر دولتی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود خط مشی یا منشوری را تعریف کردهاند. برخی از این مراکز، سیاستهای کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی میماند.
رسانه مسئولیت اجتماعی با هدف اطلاعرسانی و آگاهی بخشی، این منشورها را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاستگذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار میشود.
معرفی شرکت:
به گزارش دانستنی انلاین به نقل از رسانه مسئولیت اجتماعی ، اولین بار طراحی تولید و بستهبندی شیر و محصولات لبنی با هدف بهبود تغذیه و بهداشت مردم و توسعه صنعت دامپروری در سال ۱۳۳۳ ارائه شد. اجرای این طرح بعد از تأیید وزارت بهداری و موسسه یونیسف، وابسته به سازمان ملل، تصویب شد. پس از احداث ساختمان کارخانه و خرید و نصب ماشین آلات خط تولید، کارخانه شیر پاستوریزه ایران با ظرفیت روزانه ۴۵ تن، در آبان سال ۱۳۳۶ رسماً افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
محصولات کارخانه شامل شیر پاستوریزه در شیشههای یکدوم و یکچهارم لیتری، شیرکاکائو در شیشه یکچهارم لیتری، ماست شیشهای یکسوم لیتری در دو نوع کمچرب و پرچرب، دوغ شیشهای یکدوم لیتری، بستنی لیوانی ۱۰۰ گرمی، بستنی کیلوئی در انواع مزهها، پنیر بستهبندی در حلب، پنیر پروسس، کره، پنیر خامهای و کشک بود.
در سال ۱۳۴۹ کارخانه با افزایش شدید شیر خام روبهرو شد، به منظور حل مشکل شیر خام دریافتی و بر اساس اهداف کارخانه، طرح توزیع شیر رایگان در مدارس تهیه و توسط دولت تصویب شد. با توجه به لزوم افزایش ظرفیت کارخانه، احداث واحدهای جدید آغاز و کارخانههای تولید شیر پاکتی استریل با ظرفیت ۵/۵ تن در ساعت، در سال ۱۳۵۰ و کارخانه پانصد تنی و غذای کودک در سال ۱۳۵۵ بهرهبرداری شدند.
سال ۱۳۵۲ شرکت تهیه و توزیع شیر ایران با سرمایه بانکهای صنعت و معدن و کشاورزی تأسیس شد و در کارخانههای آن با شیر خشک و کره وارداتی شیر بازساخته تولید و در بستهبندی پاکتی سهگوش به مدارس ارائه میشد. در سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب اسلامی لایحهای را تصویب کرد که بر اساس آن شرکت سهامی تهیه و توزیع شیر ایران و شرکتهای وابسته به آن (شرکتهای شیر منطقهای فارس، کرمان، خراسان، تبریز، زنجان، رشت، همدان، خرمآباد، شوش دانیال و گرگان) ادغام شدند و مقر اصلی آن در تهران قرار گرفت.
پگاه در برابر جامعه مسئول است!
صنایع شیر ایران از همان روزی که برای نخستینبار شیر رایگان به مدارس ارسال کرد تا هماینکه پیشتاز مسئولیتهای اجتماعی بوده و هیچگاه اولویتش کسب درآمد بیشتر به هر قیمتی نبوده است. همیشه سلامتی مردم و تولید محصولات سلامتمحور در اولویت بوده و در همه حال ایجاد اشتغال و توسعه صنعت غذایی در ایران را هدف اصلی خودش میدانسته است.
از مدرسه شروع کردیم؛
شرکت صنایع شیر ایران قبل از انقلاب اسلامی، شیر رایگان را به مدارس برد و هنوز هم به دنبال این رویکرد بوده و فرهنگسازی مصرف شیر و لبنیات را از مدرسه و کودکان پیگیری میکند چراکه در ایران بیماری پوکی استخوان از سرطان پروستات در میان مردان و سرطان پستان در میان زنان، شایعتر بوده اما میشود کمبود کلسیم، رشد پوکی استخوان و مشکل تراکم استخوان را با تقویت فرهنگ مصرف شیر و شروعش از کودکان بیدندان تا سالمندان زمینگیر برطرف کرد.
فرهنگ مصرف شیر؛
سلامتمحوری شعار نیست، باور و عملکرد پگاه است.
بد نیست بدانید برای اینکه محصولات پگاه سالم و سلامتمحور بوده و علاوهبر سودمندی، باعث نشاط و سلامتی شما بشود، شیرخام دریافتی در ۱۲ آزمایش جداگانه بررسی میشود تا محصولی تولید شود که از هر نظر با خیال راحت به مصرف برسد. در ادامه، با باز کردن بخشبندیهای زیر میتوانید فهرست کامل گروههای استانداردی که در تولید محصول رعایت میشود را ببینید و باور کنید سلامتمحوری شعار نیست بلکه اعتقاد و باور پگاه بوده و در عمل اثباتش کرده است.
انتهای پیام/