اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشده

طرح خانه‌های ۲۵ متری یادآور قبر و خانه آخرت است!/ این طرح تهاجم به انسانیت، روش‌های انسانی و قاعده زندگی اجتماعی است

مجید ابهری در گفت و گو با خبر فوری افزود: معلوم نیست خانه‌های ۲۵ متری به یک باره از کجا در جامعه منتشر شده. این دیگر خانه نیست، بلکه سلول سیاهی است برای اشخاص محکوم به زندگی. 

وی بیان داشت: شاید برخی کارشناسان که این رویه را تبلیغ می‌کنند بگویند این خانه‌ها بهتر از کارتن‌خوابی و‌ خوابیدن در کانکس‌ است، اما قرار نیست اگر روشی بر دیگری برتری داشت، آن را اجرا کرده و در فرهنگ خود عادی فرض کنیم.

او افزود: این خانه‌ها برای کشورهایی مانند ژاپن، چین، کره و … مناسب است که تراکم جمعیت زیاد و زمین کم است، اما در کشور ما که زمین‌ فراوانی وجود دارد، باید به فکر خانه‌های ۲۵ متری باشیم؟ این خانه‌ها انسان را به یاد خانه آخرت و قبر می‌اندازند.

ابهری گفت: این طرح تهاجم به انسانیت، روش‌های انسانی و قاعده زندگی اجتماعی است و باید با آن‌ مقابله کرد.

وی ادامه داد: امروزه با پیری جمعیت و باز شدن پنجره سالمندی جمعیت مواجه هستیم و جمعیت ایران تا ۲۰ سال آینده خالی از جوانان خواهد شد، دولت و نهادهای دولتی افراد نوخانمان و جوانان تازه ازدواج کرده را به فرزندآوری تشویق می‌کنند و از طرف دیگر پروژه‌های خانه‌های ۲۵ متری مطرح می‌شود. چگونه می‌توان این پارادوکس‌ها را در یک نظریه گنجاند؟

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: اگر قرار است فرزندآوری مورد تشویق قرار گیرد آیا در خانه ۲۵ متری سه نفر جای می‌گیرند؟ بهتر است شعارهایی که داده می‌شود قبلا با یکدیگر در یک ترازو قرار داده و ارزیابی و سپس در جامعه مطرح شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا