اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

سناریوهای و رویدادهای مهم پیش روی قیمت بیت‌کوین / بیت کوین ۴۸هزار دلاری یا …؟



سناریوهای و رویدادهای مهم پیش روی قیمت بیت‌کوین /  بیت کوین ۴۸هزار دلاری یا ...؟



دانستنی اقتصاد – مینا یوسفی؛ اما نباید فراموش کرد که این بازار نیز مانند همه بازارهای مالی، ریسک‌ها و چالش‌های خود را دارد و به همان اندازه که سودهای بالایی را نصیب سرمایه‌گذاران خود می‌کند، ممکن است ضررهای جبران‌ناپذیری را هم به افراد وارد کند، لذا یادگیری و بررسی تحلیل تکنیکال و روند معاملات و پیگیری اخبار موثر می تواند کمک شایانی به خریداران نماید. قیمت های کنونی بیت کوین کمترین قیمت در سه ماه اخیر است و تحلیل های ضد و نقیضی برای ادامه روند آن مطرح می‌شود.

رویدادهای مهم پیش رو

در فهرست رویدادهای مهم انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)  و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در کنار تعیین نرخ بهره بانک فدرال رزرو ایالات‌متحده قرار دارند.  همچنین جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر به‌روزرسانی‌ها در مورد شکایت‌های ارائه شده در این حوزه هستند. فدرال رزرو آمریکا که در ماه‌های گذشته با انتشار نرخ جدید بهره نوعی سیگنال منفی به بازار‌های سرمایه از جمله ارز دیجیتال فرستاده، خودش را برای اعلام نرخ جدید آماده می‌کند و افزایش احتمالی نرخ جدید بهره، پالس منفی دیگری برای بیت‌کوین و رمزارز‌ها محسوب می‌شوند. به نقل از کریپتو انتشار آخرین داده‌های تورم اداره آمار کار ایالات‌متحده برای ماه مه در ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی روز سه‌شنبه (۱۳ ژوئن)، منجر به شکل‌گیری یک روز تاریخی برای دنیای مالی شده است. شاخص قیمت مصرف‌کننده سالانه (سال به سال) طی چند ماه گذشته سیر نزولی قابل توجهی را نشان داده و در آوریل به ۴.۹ درصد کاهش یافته است. پیش‌بینی‌ها برای ماه مه رکود بیشتر به ۴.۱ درصد را پیش‌بینی می‌کنند. اگر این تخمین‌ها برآورده شود یا حتی از آنها فراتر رود، چشم‌انداز توقف نرخ بهره فدرال رزرو می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و احتمالا به نفع بازارهای مالی، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال ایالات‌متحده شود. البته شایان ذکر است که تمرکز قابل توجهی به تورم اصلی و نرخ تورم ماهانه نیز معطوف خواهد شد. هرگونه غافلگیری مثبت در این ارقام می‌تواند بازارهای مالی، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را انرژی ببخشد. در روز سه‌شنبه همچنین شاهد رخدادهایی برای رویدادهای رمزنگاری خاص، از جمله پاسخ قریب‌الوقوع کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به درخواست کوین‌بیس نیز خواهیم بود. در اواسط این هفته پر تلاطم، در روز چهارشنبه، ۱۴ ژوئن، فدرال رزرو آخرین تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در ساعت دو بعد از ظهر به وقت شرقی اعلام خواهد کرد. همچنین، در همان روز، انتظار می‌رود که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) منتشر شود که ممکن است به عنوان شاخص اصلی کاهش سریع تورم عمل کند.

در کنار این اخبار و انتظار نوسانات و هیجان در بازار رمز ارز ها، به روزرسانی یک سناریو خوشبینانه و تحلیل یک سناریو بدبینانه را خواهیم داشت. 

در سناریوی اول حرکت بلند مدت بیت کوین را یک مثلث خنثی مد نظر قرار داده ایم. در لگ D  میان مدت و صعودی هستیم که زیر شاخه b آن به صورت یک دیامتریک در حال تکمیل است و هنوز پایان نیافته سپس وارد  موج C صعودی از آن خواهیم شد. هدف ها و حمایت های مهم و مسیر حرکت در تصویر آورده شده است. 

سناریوهای محتمل پیش روی این رمز ارز

در سناریوی دوم که بدبینانه نیز هست، جوانب احتیاط باید رعایت شود و بالای زیادی برای بیت کوین قائل نخواهیم بود. یک الگوی ترکیبی مد نظر این سناریوست که W به صورت یک دیامتریک تمام شده و در X موج هستیم. این موج می تواند حوالی ۳۰۰۰۰- ۳۵۰۰۰ دلار تمام شود و وارد یک روند نزولی میان مدت و بلند مدت و البته نوسانی تحت عنوان Y شویم.

 سناریوهای محتمل پیش روی این رمز ارز





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا