اقتصادی

سقف تسهیلات توسعه صنایع پیشرفته به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش میابد

دانستنی اقتصاد: مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، گفت:  سرمایه صندوق تا پایان سال افزایش پیدا می کند و در این صورت  سقف تسهیلات نیز به ۱۰۰ میلیارد می رسد.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ محسن نادری منش با بیان اینکه عملکرد سال قبل صندوق در ارائه تسهیلات نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳ برابر شده، گفت: هدف‌گذاری امسال افزایش سه برابری عملکرد صندوق نسبت به سال قبل است که یعنی تسهیلات و ضمانت‌ها نزدیک به دو همت ارائه کنیم.

نادری منش ابراز امیدواری کرد که سرمایه صندوق تا پایان سال به پنج همت برسد و گفت: در حال حاضر سرمایه صندوق نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.
نیاز مالی صنایع هایتک سالانه ۲۰۰ همت است
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با بیان اینکه ارزش افزوده بخش صنعت و معدن حدود ۲۰۰۰ همت است، گفت: در سال حدود ۲۰۰ همت نیاز مالی صنایع هایتک کشور است. اما سرمایه صندوق تا چند سال پیش فقط ۱۲۵ میلیارد تومان بود، الآن نزدیک به یک همت است و برنامه‌ریزی کردیم تا پایان سال به پنج همت برسد. اما صندوق صنایع پیشرفته برای تامین نیاز صنایع باید حداقل ۲۰ همت سرمایه داشته باشد که برنامه ریزی شده تا دو سال آینده به این رقم برسیم.
به گفته این مقام مسئول در صورتی که سرمایه صندوق تا پایان سال به پنج همت برسد سقف تسهیلات از ۲۵ به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
وی همچنین با بیان اینکه چون ریسک این بخش بالا است، نظام بانکی هم خیلی در تامین مالی صنایع پیشرفته نقش ندارد و در دنیا هم تامین مالی این بخش بیشتر بر عهده نهادهای تخصصی است، گفت: دسترسی به دانش و فناوری روز، تجهیزات خاص و تراکنش‌های مالی به دلیل شرایط تحریم و همچنین حفظ نیروی انسانی از جمله چالش‌های صنایع پیشرفته است. اما استقبال در داخل از صنایع پیشرفته بهتر شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱ به این خبر امتیاز دهید

۰/۵

(۰ نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا