سرهم بندی یک خودروی چینی درجه ۲ در پارس خودرو!
دانستنی اقتصاد: حتماً شنیده اید که می گوید: جایی که میوه نیست چغندر سلطان مرکباته! این ضرب المثل مصداق وضعیت این بازار خودروی ایران است. در واقع در شرایطی که مافیای خودرو، امکان دسترسی مردم به خودروهای باکیفیت را گرفته و خودروهای بی کیفیت را با بالاترین قیمت به ملت تحمیل می کنند، خودروهای بی اصل و نسب چینی ارج و قرب بالایی پیدا می کنند.
به گزارش دانستنی اقتصاد؛ شرکت پارسخودرو که زمانی مونتاژ کننده بهترین خودروهای آمریکایی در ایران بود، حالا قرار است یک خودرو درجه دو چینی دیگر بهنام زوتی DL5 را مونتاژ کند.
پارسخودرو در حالی قصد دارد این خودرو را بهعنوان یک محصول جدید در ایران عرضه کند که شش سال از زمان نخستین تولید آن در بازار خودرو چین میگذرد.
برند زوتی چین در ایران سابقه خوبی ندارد و در بازار چین هم یک برند درجه دو محسوب میشود. رسانههای خودرویی گزارش دادهاند که پیش از شروع مونتاژ، در ابتدای عرضه چندین هزار دستگاه از این خودرو به ایران وارد خواهد شد و تصاویر و گزارشهایی هم از ورود اولین سری این خودروها به محوطه شرکت پارسخودرو منتشر شده است.
زوتی DL5 در بازار چین دارای موتور توربو است، اما شرکت پارسخودرو میخواهد یک موتور ضعیف روی این خودرو بگذارد. موتوری که پارسخودرو برای مونتاژ این خودرو چینی انتخاب کرده موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۱۲ اسب بخار قدرت تولید میکند و گشتاور آن تنها ۱۴۳ نیوتنمتر است.
گیربکس این خودرو هم پنج سرعتۀ دستی است. موتور و گیربکس خودرو برای اندازه و وزن این خودرو مناسب بهنظر نمیرسد و مشخص نیست چرا پارسخودرو چنین خودرویی را برای مونتاژ در ایران انتخاب کرده است.
پارسخودرو که اکنون به مونتاژ کننده محصول درجه دو و ضعیف چینی در ایران تبدیل شده است، پیش از انقلاب ۵۷ تولیدکنندۀ محصولات شرکت جنرال موتورز در ایران بود و لوکسترین خودرو آن زمان آمریکا، که در ایران با نام کادیلاک ایران شناخته میشد، در این شرکت تولید میشد.
این شرکت سالها تولید کنندۀ محصولات نیسان ژاپن در ایران هم بود اما در چند سال اخیر با خروج نیسان از ایران به سمت خودروهای چینی رفته است.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰ به این خبر امتیاز دهید
۰/۵
(۰ نظر)