اجتماعیاقتصادیبازاربازار پول و ارزبانک، بورس و بیمهدسته‌بندی نشدهفرهنگی و هنریفناوری اطلاعات

خودرویی‌ها بر ریل نزولی تحلیل پیش رفتند / اما تا رسیدن به محدوده مهم حمایتی راهی نیست!



خودرویی‌ها بر ریل نزولی تحلیل پیش رفتند / اما تا رسیدن به محدوده مهم حمایتی راهی نیست!



دانستنی اقتصاد – مینا یوسفی؛ برخی حواله فروش خودرو و پیش فروش های اخیر خودرو  را عامل بلوکه شدن نقدینگی و نهایتا رکود موقت بازار می‌دانند، چراکه پول های زیادی بعضا از بازار سرمایه برای خرید ماشین هایی رفته که چند ماه تا دو سال آتی به مشتریان تحویل داده می‌شود. از طرفی این گستردگی پیش فروش خودرو به نوعی جذابیت فروش خودرو در بورس کالا را نیز از بین می‌برد.

 از نیمه اردیبهشت ماه روند گروه خودرویی به کلیت بازار نزولی است و شاخص گروه خودرو از محدوده ۴۹۰ هزار واحد به ۳۷۰ هزار واحد افت کرده و مطابق تحلیل و سناریوهای پیش بینی روند نزولی داشته است. خبرهای ضد و نقیض بورس کالایی و ریسک های بازار به این بی رمقی معاملات و عقب نشینی تقاضا دامن زده است. هرچند  به تازگی وزیر صمت گفته اعتقادی به قیمت گذاری دستوری ندارند و واگذاری به بخش خصوصی الزامی است و از طرفی قرار شد عرضه خودرو در بورس کالا از سر گرفته شود اما هنوز واکنش مثبتی از این گروه شاهد نیستیم.

در آپدیت سناریوی خودروسازان دو دیدگاه داریم: یکی سیمتریکال و دیگری مثلث.

یک سیمتریکال با پایان لگ I به صورت دیامتریک تمام شده و از کف ۱۸۸ هزار واحد برگشت قوی داشته ایم. الگوی بعدی یک ترکیبی مد نظر است، سه موجی کارکشنABC بخش اول تمام و در حال تکمیل X موج هستیم. این موج موقت بوده و در محدوده ۳۷۰ هزار واحد تمام می‌شود یعنی همین محدوده‌ها باید منتظر برگشت بود و از محدوده حمایتی سبز رنگ مجدد شاهد رشد تقاضا در گروه خودرویی خواهیم بود. در بخش دوم الگوی ترکیبی می‌تواند به حوالی سقف تاریخی مجدد نزدیک شود.

درسناریو دوم قرمز رنگ/کل حرکت سال ۹۹ به بعد یک مثلث بوده که با پایان E شاهد ورود به الگوی صعودی و شکست سقف مثلث هستیم. در این صورت یک نوسان موقت رو به بالا داریم و سپس یک اصلاح موقت تا B تکمیل شده و وارد رشد خوب بعدی C شویم. این سناریو کمی زمانبرتر به موج صعودی می‌رسد.

حمایت های قوی:  ۳۷۰  و در صورت اصلاح بیشتر ۳۳۵-۳۴۵ هزار واحد

سناریو تحلیلی برای خودرو

تحلیل های گذشته :

سناریو تحلیلی برای خودرو

سناریو تحلیلی برای خودرو

 





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا