اجتماعیاقتصادیدسته‌بندی نشده

خبرهای ضد و نقیض درباره تغییر سهمیه بنزین / سوخت یارانه ای به افراد داده می‌شود یا خودروها؟

محمدحسن آصفری گفته بود: در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم‌توسعه مصوب شد که همه مردم سهمیه بنزین را بطور یکسان دریافت کنند و ناعدالتی در این رابطه اصلاح شود.

به گفته وی؛ در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم‌توسعه مصوب شد که همه مردم سهمیه بنزین را بطور یکسان دریافت کنند و ناعدالتی در این رابطه اصلاح شود.

آصفری گفت: این ناعدالتی که صرفا بخشی از جامعه از یارانه بنزین برخوردار بودند در کمیسیون اصلاح شد و من بعد همه به یک میزان از این یارانه برخوردار می‌شوند. این رویکرد می‌تواند در راستای ایجاد عدالت موثر باشد چرا که منابع نفتی متعلق به همه مردم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس: فعلا سهمیه بندی بنزین تغییر نمی کند

هادی بیگی‌نژاد درباره انتشاری خبری مبنی بر اختصاص بنزین به پلاک خودرو اظهار داشت: هنوز چینن چیزی اجرایی نشده است و قرار بر این نیست اجرا شود. 

وی افزود: ممکن است در آینده این برنامه اجرایی شود ولی فعلا چنین کاری در دستور کار دولت و مجلس نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: فعلا در خصوص تغییر سهمیه‌بندی بنزین تصمیمی گرفته نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه:

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مصوبه ای برای سهمیه بندی بنزین نداشته است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: تاکنون این کمیسیون برنامه ای برای تغییر سهمیه بنزین و اختصاص آن به کد ملی افراد نداشته است و بعید می دانم چنین تصمیمی گرفته شود.

 

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه انتشار اخباری مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروندان را تکذیب کرد و گفت: در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت عنوان کرده که یارانه های انرژی به صورت مساوی بین ایرانیان تقسیم شود، اما اشاره نکرده است که این امر به چه صورتی انجام شود و منظور از این تقسیم مساوی چه چیزی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بند مرتبط با این موضوع مراعی گذاشته شده به جلسات مشترک مجلس و دولت اشاره کرد و افزود: تاکنون دو جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس با رئیس جمهور، برخی از معاونان و وزرای ایشان برگزار کرده است و دو مسئله در این جلسات مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت که یکی از آنها موضوع ارز بود که به طور مفصل درخصوص سیاست های ارزی و آثار آن در جلسه اول گفت وگو صورت گرفت و در جلسه دوم نیز درخصوص انرژی بحث و بررسی انجام شد.

وی ادامه داد: به جهت تعدد نظرات مقرر شد طی روزهای آینده درخصوص موضوع انرژی از جمله صرفه جویی انرژی و حامل های انرژی تصمیم گیری شود. اما آنچه تا امروز مطابق جمع بندی نظرات کمیته های تخصصی و صحن کمیسیون تلفیق  موضوع افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان مطرح و برای تغییر سهمیه های کنونی هنوز تصمیم گیری نشده است، همچنین موضوع اختصاص یارانه بنزین به افراد، نظری است که سال ها طرح شده و تعدادی از نمایندگان نیز با آن موافقند، اما تاکنون کمیسیون تصمیمی در این خصوص نداشته است. بنده نیز بعید می دانم که در جمع بندی نهایی کمیسیون تلفیق برنامه مصوبه ای داشته باشد که یارانه بنزین را به افراد ارائه کنیم. تاکید می کنم که در این زمینه هیچ تصمیمی تاکنون گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا